سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه برگزاری یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره؛

داوران بخش ادبیات كردی معرفی شدند

داوران بخش ادبیات كردی یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره حوزه هنری معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری در بخش ادبیات كردی بیژن ارژن، حبیب ا... بخشوده ،كامبیز كریمی و رحیم لقمانی اعضای هیات داوران این جشنواره را تشكیل می دهند.

بیژن ارژن 9 دی ماه 1348 در كرمانشاه متولد شد و دارای دیپلم تجربی است؛ تا 3 سالگی در شهرستان سراب ساكن بوده و مدتی را نیز در شهرستان سرپل ذهاب زندگی كرده است و پس از آن از سال 1355 تاكنون در كرمانشاه ساكن است.

اولین كتاب او یك دفتر رباعی به نام «پیراهنی از آه برایت دارم» است كه در سال 1374 در انتشارات باغ ابریشم به چاپ رسیده است. وی با گروههای متعددی همچون «حوزه هنری»، «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «واحد فرهنگی بنیاد شهید» همكاری داشته است و معتقد است كه موفقیت یك شاعر در تأثیرگذاری‌اش بر شاعران جوان دیگر است.

از آثار این شاعر می توان با رنگ انار (مجموعه‌ای از رباعی و غزل( ، بی‌هم شدگان (مجموعه رباعی) اشاره كرد.

حبیب الله بخشوده نیز یكی از هنرمندان و شاعران استان ایلام است. بخشوده در سال1348 در شهر شهید پرور ایلام متولد شده و تحصیلات خود را تامقطع فوق لیسانس ، در رشته زبان و 
ادبیات فارسی ادامه داده است. این هنرمند در حال حاضر استاد دانشگاه استان ایلام است. 

بخشوده مدت 20 سال است كه در زمینه شعر فعالیت دارد و از سوابق فعالیت های ادبی وی می توان به مسئولیت  انجمن شعر كردی (هانا )، ارتباط با صداو سیما و شورای شعر ارشاد را بیان كرد. وی دربسیاری از مسابقات شعر كشوری شركت و مقام هایی را كسب كرده است. نقد شعر سپید پایداری با عنوان "درنگ هنوز"بعنوان كتاب سال از این هنرمند به چاپ رسیده است .
مجموعه شعر « باران بر گورهای كهنه اریب می بارد » سروده حبیت الله بخشوده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است .

كامبیز كریمی شاعر و روزنامه نگار سنندجی كرد زبان است، از او تاكنون آثاری نظیر تبعید 182 هزار رویا (مجموعه شعر شاعران نامدار كرد)، دوایین چركه كانی ژیانی چوله كه یه ك (شعر)، گدار تاریكی (بررسی و تحقیق شعر فرهاد شاكلی)، چهارده رئیس جمهور  (بررسی شعر شاعران قرن بیستم) و ... منتشر شده است.

رحیم لقمانی نیز دیگر نویسنده سنندجی است. وی متولد 1340  و فارغ التحصیل رشته زبان وادبیات فارسی و دبیر ادبیات در دبیرستانهای سنندج است.

تألیف مجموعه شعر كردی زامستان(زخمستان) ، ترجمه ی داستان های كوتاه یلماز گونای (فاشیزم چیه) به زبان كردی، چاپ چندین مقاله درباره مسائل ادبی كردی در مجلات كردی كردستان ایران وعراق از فعالیت های ادبی وی به شمار می رود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.