سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مفتی فتنه کیست؟!

رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان به علت فتواهاي سياسي در حمايت از اخوان المسلمين، مفتي فتنه ناميده شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الجریده ؛ اين روزنامه در گزارشي درباره يوسف القرضاوي رئيس «اتحاديه جهاني علماي مسلمان» نوشت: يوسف القرضاوي با اقدام به صادر کردن فتواهاي سياسي مخالف اراده ملتها، خود را در تير رس انتقادهاي شديد اللحن مصري ها قرار داده است.

 فتواهاي القرضاوي از يک برنامه هاي به خصوصي طرفداري مي کند و باعث شد بار ديگر جنجال مربوط به نقش مذهبيون و سياستمداران  در راس مسائل کشورهاي عربي مطرح شود. او اکنون به عنوان مفتي شبکه ماهواره اي مطرح است، زيرا وي هميشه در شبکه الجزيره حضور دارد. در پي انقلاب سي ام ژوئن خشم مردم مصر از فتواهاي يوسف القرضاوي شده گرفته است، زيرا او از شوراي امنيت و سازمان ملل خواست در امور مصر دخالت کنند و محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده را بازگردانند. از اين رو، يکي از وکلاي مصري با استناد به فتواي القرضاوي مبني بر اينکه همه مصري هايي که در انقلاب سي ام ژوئن شرکت کردند کافرند؛ دعواي قضائي به دادگاه ارائه کرد و لغو تابعيت مصري القرضاوي را خواستار شد. 

اين منبع خبري با اشاره به يکي از فتواهاي رئيس اتحاد جهاني علماي مسلمان بر ضد ارتش مصر و شيخ الازهر تصريح کرد: فعالان مصري در پايگاه ارتباط اجتماعي اکنون القرضاوي را مفتي فتنه ناميده اند. سقوط القرضاوي در فتنه بهار عربي نشان داد که وي از طرفي حمايت مي کند که مرتکب اشتباه شده است.


برچسب ها: فتنه ، قرضاوی ، مفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.