سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

حجاب، بارزترین مشخصه‌ی هویتی زن مسلمان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: بارزترین مشخصه‌ی هویتی زن مسلمان حجاب اوست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام «علی خادمی»، افزود: اساس اسلام سعادت و نجات آدمی است، باورهای دینی در احکام الهی مربوط به پوشش زن نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است.

وی ادامه داد: حجاب نقش مهمی در تکامل جامعه و رسیدن امت اسلامی به هدف آفرینش، پاکی، عفت، اصالت و هویت فرهنگی ایفا می‌کند و یکی از ظرایف فرهنگ اسلامی که سبب استحکام و گرمی خانواده شده و مانع رشد فساد و تباهی جامعه می‎شود و جریان زندگی بشر را در مسیر اصلی خود قرار می‎دهد، پوشش اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اظهار کرد: حجاب از کارکرد اجتماعی نیز برخورداراست، غرایز و التهاب جسمی و معاشرت‎های بی بندوبار را کنترل و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‎کند.

خادمی تصریح کرد: اسلام به هیچ وجه خواهان پرده‌نشینی و محبوس بودن زن نبوده و نیست و پرده‌نشین بودن زن در طول تاریخ نتیجۀ تعصب‎های نابجا و غرض‌ورزی‎هایی است که از جانب برخی افراد رخ داده از این‌رو اسلام نه به محبوس بودن زن اعتقاد دارد و نه به مختلط بودن.

وی یادآور شد: اسلام به حفظ حریم اعتقاد دارد و با شرکت زن با حفظ حجاب اسلامی و عفاف در همه‌ی عرصه‎های اجتماعی موافق بوده و آن را سبب پیشرفت و توسعۀ جامعه و امت روحی و روانی زنان و مردان می‎داند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: در پرتو حجاب، پیوندها و علایق خانوادگی استحکام و دوام می‌یابد، امنیت و آرامش روحی و روانی به وجود می‌آید و حضور سالم و کارآمد زنان که نیمی از پیکره‌ی جامعه را تشکیل می‌دهند، در ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... تضمین می‌شود. شاید به همین سبب باشد که «حجاب» از ضروریات دین اسلام است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: لرستان ، حجاب ، مسلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.