سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير اقتصاد اعلام كرد:

تامين ۱۵ درصد كل ماليات كشور از محل ارزش افزوده/شاخص ضريب نفوذ بيمه به 2 درصد رسيد

معاون اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: شيب وصول ماليات هاي ارزش افزوده قابل ملاحظه است و ۱۵ درصد از كل ماليات هاي كشور از اين محل تامين مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، داود منظور اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده را از دستاوردهاي دولت دانست و افزود: با اجراي طرح تحول مالياتي كه در هفته هاي اخير رو نمايي شد و فعال شدن پايگاه اطلاعاتي مالياتي شاهد افزايش وصول ماليات و كاهش فرار مالياتي خواهيم بود.
 
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: توسعه بازار سرمايه به عنوان يكي از موفقيت هاي بزرگ دولت قابل ارزيابي است به نحوي كه تعداد سهامداران به بيش از شش ميليون سهامدار افزايش يافته است.
 
وي با بيان آنكه، مردم منابع خود را به بازار سرمايه سوق داده اند، افزود: تنوع ابزارهاي مالي بازار سرمايه ، رشد بازدهي و افزايش نظارت براي جلوگيري از ريسك سرمايه گذاران از دلايل بهبود بازار سرمايه است.

به گزارش شادا؛ منظور در مورد دستاوردهاي حوزه گمرك نيز اظهار كرد: اجراي طرح تحول نظام گمركي و به ويژه الكترونيكي كردن پرونده ها و فرآيندهاي گمركي از دستاوردهاي مهم اين بخش بوده به نحوي كه زمان ترخيص كالا كاهش مناسبي يافته است.
 
وي ادامه داد: صنعت بيمه نيز در سال هاي گذشته گسترش قابل ملاحظه اي را در ضريب نفوذ بيمه اي تجربه كرده و شاخص ضريب نفوذ بيمه از ۱.۲ درصد در سال ۸۴ به دو درصد افزايش يافته است.
 
 معاون وزير امور اقتصادي ودارايي در ارتباط با واگذاري سهام شركت هاي دولتي نيز عنوان كرد: با اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي واگذاري ها با سرعت بالايي در سال هاي اخير انجام شد و موضوع سهامداري عمومي از طريق سهام عدالت با هدف توزيع عادلانه ثروت ، صورت گرفته است .
 
به گفته وي، وزارت امور اقتصادي و دارايي در حوزه هاي مرتبط با زيرمجموعه هاي خود در سال هاي اخير تحول ها و نوآوري هاي قابل ملاحظه اي را تجربه كرده است.
 
وي درباره وضعيت تسهيلات دهي بانك جهاني به ايران نيز اظهار داشت: كشورهاي اروپايي روابط خود را به لحاظ اعطاي تسهيلات به ايران در دو سه سال اخير كاهش داده است.
 
معاون وزير اقتصاد تصريح كرد: با توجه به اينكه ايران از اعضاي موثر بانك جهاني است تلاش شده تا خطوط اعتباري فعال شود كه البته تاكنون به نتيجه نرسيده ايم.
 
منظور افزود: با اين وجود مسئولان و نماينده ايران در بانك جهاني تلاش هاي لازم را براي رفع موانع انجام مي دهند تا ايران نيز بتواند از خطوط اعتباري اين بانك استفاده كند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مالیات ، تامین ، ضریب ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.