سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

بازگشایی بازارچه‌مرزی «گمشاد» در شمال سیستان و بلوچستان

مدیر بازارچه مرزی گمشاد گفت: بازارچه مرزی «گمشاد»که از اوایل اردیبهشت امسال تعطیل شده بود با همکاری مسئولان بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمد رهدار اظهار داشت: با آغاز به کار مجدد این بازارچه 150 کارگر و 70 راننده به کار سابقشان برگشته‌اند.

وی بازارچه مرزی گمشاد را منبع مناسبی برای ارتزاق مردم مرزنشین در شمال هیرمند دانست و ادامه داد: با وجود خشکسالی‌های اخیر و شرایط سخت زندگی در این منطقه، بازارچه مرزی گمشاد تا حد زیادی از مهاجرت‌های روستایی مردم کاست و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم افراد زیادی را فراهم کرد.

مدیر بازارچه مرزی گمشاد در زمینه عمده کالاهای صادراتی از این بازارچه افزود: مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان، شن و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی از طریق این بازارچه بود که سهم سیمان از مابقی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه مردم هیرمند سال‌هاست با خشکسالی و پدیده توفان شن مواجه‌ هستند، بازارچه‌های مصوب این شهرستان را پنج مورد عنوان کرد و گفت: آغاز به کار ‌بازارچه‌های تعطیل در این شهرستان می‌تواند در تامین معیشت و ارتزاق مردم هیرمند تاثیر فراوانی داشته باشد.

این بازارچه که در روستای «گمشاد» از توابع بخش قرقری شهرستان هیرمند بوده، از سال 86 با هدف تامین معاش مردم مرزنشین این منطقه گشایش یافته است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.