سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده بسیج سازندگی استان اردبیل:

محرومیت‌زدایی با حداقل قیمت کمک به دولت است

فرمانده بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: ‌محرومیت‌زدایی با حداقل قیمت کمک واقعی به دولت در پیشبرد امور عمرانی و آبادانی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حمید امیریان اظهار داشت: بسیج سازندگی بازوی اجرایی و کمک کار دولت در توسعه برنامه‌های عمرانی و آبادانی و تقویت جبهه اقتصاد مقاومتی است که در این مسیر امسال نیز برنامه‌های خوب و متنوعی در مناطق محروم و روستایی به شکل عام‌المنفعه در حال اجراست.

وی از تدارک یک میلیون نفر روز کار عمرانی و اجرایی به همت بسیج سازندگی در سطح استان خبر داد و یادآور شد: ‌ما بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با برخی از دستگاه‌ها و نهادهای غیر‌دولتی نظیر بازسازی عتبات عالیات بسته‌ایم در حال یاری رساندن به این مجموعه‌ها در کارهای عمرانی و آبادانی هستیم که امیدواریم در این مسیر اهداف متعالی را عینیت بخشیده و محقق کنیم.

امیریان با بیان اینکه مجموعه بسیج سازندگی بی‌ادعا و بدون وابستگی و حرکت سیاسی رویکرد خود را محرومیت‌زدایی قرار داده است، تصریح کرد:‌ تمام الگوهای جهادی ما با همین گرایش و تقویت جبهه اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

این مسئول همچنین از تدارک بیش از پنج طرح عمده اقتصادی با هدف تقویت و احیای اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: ‌با بررسی هزاران طرح در سطح ملی 10 طرح الویت‌دار در این زمینه به استان‌ها ابلاغ شده است که ما امسال پنج طرح را که شامل پرورش مرغ بومی، تولید تخم‌مرغ، پرورش ماکیان، تولید ورمی‌کمپوست، تولید شیلات،‌ قارچ خوراکی و محصولات باغی بوده است در الویت اجرا قرار دادیم.

فرمانده بسیج سازندگی استان اردبیل ابراز داشت: ‌به رغم توانمندی‌های منحصر به فردی که کشورمان در عرصه تولید محصولات زراعی، باغی و دامی دارد، شایسته نیست ما وابسته به واردات از کشورهای بیگانه باشیم، در حالی که با بسیج عمومی و بهره‌گیری از خلاقیت‌ها در حوزه‌های مختلف می‌توانیم به هدف واقعی خودمان که همان خود‌کفایی است به شایستگی دست پیدا کنیم.

امیریان خاطرنشان کرد:‌ در کنار داشتن امنیت نظامی، دفاعی، سلامت و همچنین امنیت اجتماعی، تقویت جبهه امنیت اقتصادی و بالندگی در این حوزه با محوریت اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیار مؤثر و کارآمد باشد.

وی راه‌اندازی واحدهای مختلف پرورش تولید مرغ و تخم‌مرغ بومی، فعال کردن 500 واحد کارگاه تولیدی کود ورمی‌کمپوست و همچنین افزایش تولید آبزیان به 500 تن را اعلام کرد و افزود: ‌در کنار این برنامه توسعه‌ای 32 واحد تولیدی قارچ خوراکی و همچنین 80 کارگاه فرآوری محصولات باغی را در سطح استان دایر خواهیم کرد تا زمینه‌ای فراهم آید که جبهه اقتصاد مقاومتی تقویت شود.

فرمانده بسیج سازندگی استان اردبیل شعار امسال سازمان بسیج سازندگی را تولید و حمایت از این بخش مولد اعلام کرد و اذعان داشت: ‌بسیج سازندگی در بیش از 13 سال فعالیت خود با تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری و در خلعت جهاد‌سازندگی تلاش کرده تا عمران و آبادانی در مناطق محروم و روستایی را در الویت قرار داده و دغدغه خانواده‌های محروم و نیازمند و فقیر برخی از امکانات برطرف کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.