سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری میلیاردی با چک های جعلی+تصوير جهت شناسايي

اعضای باندی که با مدارک سرقتی از بانک دسته چک گرفته و با آن کلاهبرداری میلیاردی می کنند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، 15 آبان سال گذشته فردي با مراجعه به کلانتري 127 نارمک به مأموران اعلام کرد که برای ارائه درخواست دريافت وام به بانک مراجعه کرده اما از طريق بانک متوجه شده که داراي دهها فقره چک بلامحل و برگشتي است ! و اين در حالي است که تا پيش از اين به هيچ عنوان دسته چکی نداشته است  .

در بررسي هاي اوليه صورت گرفته از سوي کلانتري مشخص شد که مدارک شناسايي متعلق به شاکي پرونده ، سال گذشته و به شيوه "سرقت از داخل خودرو" به سرقت رفته و فرد يا افرادي با استفاده از اين اسناد و مدارک شناسايي اقدام به افتتاح حساب و دريافت دسته چک کرده اند .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "جعل مدارک شناسايي" و به دستور شعبه نهم بازپرسي دادسراي ناحيه 4 تهران ، پرونده برای رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسيدگي به پرونده در پايگاه چهارم پليس آگاهي و با بررسي مشخصات شاکي پرونده ، کارآگاهان متوجه شدند که فرد يا افرادي با مراجعه به شعبات مختلف بانکي در سطح شهر تهران و در طول يک سال گذشته اقدام به افتتاح حساب در شعبات و دريافت دسته چک هاي متعدد کرده اند .

همزمان با شناسايي حساب هاي جعلی در شعبات بانکي مختلف ، تعدادي از مالباختگان جديد با مراجعه به پايگاه چهارم پليس آگاهي اقدام به طرح شکايت از صاحب حساب هاي بانکي کرده و از طريق کارآگاهان اين پايگاه متوجه شدند که تمامي افتتاح حساب ها و دريافت دسته چک ها با استفاده از اسناد و مدارک شناسايي سرقتی انجام شده است .

سرهنگ کارآگاه رضا  مؤذن ، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اشاره به شناسايي دهها مالباخته جديد و ارزش ميلياردي پرونده گفت : با توجه به جعل مدارک شناسايي متعلق به شاکي پرونده و دهها فقره کلاهبرداري از طريق صدور چک هاي جعلی و بلامحل ، دستور انتشار تصاوير استفاده شده در اسناد و مدارک شناسايي جعلی از سوي مقام قضايي صادر شده است . به همین خاطر از تمام شهروندان که اطلاعاتي در خصوص هويت ، محل هاي تردد و يا مخفيگاه صاحبان تصاويرِ استفاده شده در مدارک شناسايي مجعول دارند ، درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 21866349 در اختيار کارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
 

برچسب ها: جعل ، چک ، پلیس ، آگاهی ، شناسایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.