سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

احداث آزادراه اراک-خرم‎آباد به طول بیش از 135 کیلومتر

مسوول کارگاه پروژه آزادراه اراک-خرم‎آباد گفت: پروژه آزادراه اراک-خرم‎آباد به طول بیش از 135 کیلومتر توسط قرارگاه خاتم‎الانبیاء در دست اجراست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان  هادی رحیمی با بیان اینکه طی یک توافقنامه بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه خاتم‎الانبیاء است، افزود: از این پروژه به صورت طرح احداث و شامل تمام فعالیت‎هایی با مضمون طراحی و تأمین مصالح و ساخت آزادراه 6 خطه اراک-خرم‎آباد به طول بیش از 135 کیلومتر و با هزینه مقطوع 960 میلیارد تومان و در مدت 36 ماه و با هدف توسعه و عمران کشور و ارتقای کیفیت حمل و نقل و ارتباطات جاده‎ای منعقد شده است.

وی اظهار کرد: یکی از افتخارات بزرگ کشور در حوزه راهسازی پروژه ملی آزادراه اراک-خرم‎آباد است که یکی از امتیازات ویژه این مهم استفاده از نیروی بومی است.

رحیمی با بیان اینکه در صورت نیاز از نیروهای متخصص غیربومی استفاده می‎شود، ادامه داد: کارگاه پروژه آزادراه اراک-خرم‎آباد در 4 هکتار زمین با زیربنای 2700 مترمربع ساخته شده و شامل خوابگاه کارگران، ساختمان‎های اداری، آشپزخانه و سالن جلسات است.

مسوول کارگاه پروژه آزادراه اراک-خرم‎آباد با بیان اینکه این پروژه با 960 میلیارد تومان اعتبار توسط قرارگاه خاتم‎الانبیاء در حال ساخت است، اضافه کرد: از این مقدار اعتبار، 60 درصد توسط وزارت راه و شهرسازی و 40 درصد توسط قرارگاه هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهمترین مزیت بهره‎برداری از این آزادراه در محور شمال به جنوب افزایش میزان ایمنی در این محور است، تصریح کرد: ایمنی راه، صرفه‎جویی در وقت، انرژی و استهلاک تنها بخشی از مزایای این پروژه است.

رحیمی یادآور شد: قطعه اول این پروژه با برآورد 2887 میلیارد ریال از کیلومتر صفر تا 78، قطعه دوم حد فاصل 68 الی 81 کیلومتر با 601 میلیارد ریال، قطعه سوم کیلومتر 81 تا 120 با 4875 میلیارد ریال و قطعه چهارم کیلومتر 120 تا 135 و با برآورد 1230 میلیارد ریال در حال اجراست./ع

برچسب ها: احداث ، آزاد راه ، طرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.