سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

خطر ورشکستگی در کمین صنایع پرورش طیور کردستان

دانشیار رشته اقتصاد دانشگاه کردستان از عدم توجه به صادرات و انباشته شدن تولیدات بخش طیور در سنوات آتی به عنوان چالش اصلی و عامل سوق این صنعت به سوی ورشکستگی نام برد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج،رشیدی گفت: هم اکنون از 511 سالن پرورش طیور صنعتی در کردستان 490 سالن فعال بوده و سالانه 35میلیون قطعه تولید می‌کنند.

وی افزود: بر اساس مجوزهای در دست صدور و تقاضاهای ثبت شده تا سال 94 تعداد این واحدها به هزار و 41 واحد رسیده و ظرفیت تولید استان نیز به 83 میلیون قطعه جوجه خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر ارزش بازار سرمایه صنعت طیور کردستان 4هزار میلیارد ریال است که این مهم تا سال 94 به 8 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت و بدون شک صنعت طیور بزرگترین صنعت در استان کردستان به شمار می‌آید.

رشیدی اضافه کرد : هم اکنون ظرفیت تولید سالانه گوشت طیور در استان 60 هزار تن است که از این میزان 20هزار تن به 8 استان کشور و خارج از کشور صادر می‌شود.

وی اعلام کرد: در صورت جایگزینی گاز طبیعی به جای گازوییل در صنایع تولید طیور استان شاهد صرفه‌جویی 800میلیارد ریالی در این صنعت خواهیم بود که این مهم خود می‌تواند بسیاری هزینه‌ها در این حوزه‌ را کاهش دهد./ب

برچسب ها: طیور ، ورشکستگی ، خطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.