سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

فراخوان ششمين کنگره بين­ المللی سلامت در حوادث و بلايا

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری ششمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا خبر داد.

سرهنگ پاسدار  حسن اسحاقی با اعلام این خبر افزود: امروزه در دنيای کنونی با وجود پيشرفتهای زيادی که در حوزه­ های مختلف صورت گرفته است، هنوز موضوع حوادث و بلايا (طبيعی و انسان­ساخت) به عنوان يکی از مهمترين دغدغه های بشر از جنبه­ های گوناگون حائز اهميت است.
وی افزود: حوادث و بلايا به صورت مکرر در دنيای پيرامون ما رخ مي­دهند و يکی از جنبه­ های مهم در حوادث و بلايا مقوله سلامت مي­باشد.
دکتر اسحاقی گفت: خدمات سلامتی در حوادث طبيعی عامل اصلی بقاء انسان ها و اولين مطالبه بازماندگان است.
حوادث و بلايا هميشه تاثير چشمگيری بر بهداشت، سلامت عمومی و رفاه اجتماعی جمعيت آسيب ديده بر جای می گذارد .
وی اظهار داشت: در اين راستا و با توجه به رسالت علمی سازمان بسيج جامعه پزشکی، تجارب ارزنده دفاع مقدس و نظر به قابليتهای بالای اين سازمان در حوزه مديريت حوادث و بلايا و نقش کليدی آن در شکل گيری سازمان مديريت بحران، سعی بر آن شده است که در راستای سياست­های کلان سلامت کشور از طريق برگزاری کنگره ­های دو سالانه بين المللی و با گردآوری انديشمندان داخلی و خارجی اين حوزه، مجالی برای حل اين نگرانی تاريخی به صورت علمی فراهم شود.
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختياري  گفت: برگزاری اين کنگره بدنبال برگزاری پنج کنگره قبلی و در راستای بررسی دانش توليد شده از طريق پژوهش های علمی انجام شده در سراسر جهان، بحث و تبادل نظر با حضور متخصصين و صاحبنظران و معرفی ظرفيت های علمی موجود در کشور می باشد.
دکتر اسحاقی افزود: به دنبال برگزاری پنجمين کنگره سلامت در حوادث و بلايا در زمستان سال 1390 و راه اندازی دبيرخانه دائمی سلامت در حوادث و بلايا در پژوهشکده حوادث و بلايا که مسئوليت دبيرخانه دائمی کنگره را نيز به عهده دارد، سعی بر آن شده است که با ايجاد هماهنگی بين بخشی بين سازمان های درگير با ايجاد بزرگترين بانک اطلاعات علمی در حوزه حوادث و بلايا (کتاب، مقاله، پايان نامه و ....) در اين پژوهشکده، زمينه انجام مطالعات جامع و چند سازمانی پيرامون مسايل موجود در اين زمينه را با استفاده از رويکردی علمی تسهيل نموده و زمينه توسعه پايدار و روزافزون کشور را فراهم نماييم .
وی ادامه داد: اينک با توکل بر ايزد منان، ششمين کنگره بين­ المللی سلامت در حوادث و بلايا در تاريخ 16 –18 بهمن ماه سال 1392، در سالن همايشهای رازی تهران برگزار خواهد شد، لذا از آحاد محققين و انديشمندان اين حوزه جهت تبادل اطلاعات علمی و تجربيات دعوت به عمل می آید.
اسحاقی گفت: از کليه اساتيد، دانشجويان و پژوهشگران ارجمند تقاضا داريم که مقالات خود را جهت ارائه در اين کنگره از طريق سايت کنگره به آدرس www.ichd.ir ارسال نمايند. /ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.