سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسازي و آذين بندي بوستان هاي منطقه 9

رئيس اداره فضاي سبز شهرداري از برنامه هاي اجرايي خود خبر داد.

علي بخشي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: هر سه يا چهار سال يک بار با رويکرد فضاي سبز و هم ايجاد تنوع بصري و استفاده گياهان متنوع و بازسازي پارک هاي شقايق، کوکب ، فتح، شمشيري، آزادي ، کوثر، بلوار سي متري جي و لچکي هاي بلوار ميدان فتح که مجموعه اي در حجم صد و هفده هزار مترمربع عمليات ترميم و بازسازي انجام شد.
وي ادامه داد: از ديگر اقدامات عمده فضاي سبز احداث فضاي سبز در ميدان فتح عرصه اي به وسعت بيست هزار مترمربع که به يک مکان نامناسب تبديل شده بود اقدام به پياده راه سازي و نصب نيمکت در اين محل شد.
رئيس اداره فضاي سبز  در مورد استفاده از انرژي هاي خورشيدي در محدوده ميدان فتح تصريح کرد: رئيس اداره فضاي سبز از بکارگيري انرژي هاي نول (انرژي هاي خورشيدي) در راستاي ترميم و روشنايي به تعداد صد پايه چراغ سولار در محدوده ميدان فتح خبر داد.
همچنين توسعه شبکه آب خام فضاي سبز با استفاده از سيستم هاي نوين تحت فشار به صورت آبياري باراني و قطره اي که در اين راستا بوستانهاي فتح، ميدان فتح، کوکب، بزرگراه 65 متري فتح و.. به اين سيستم آبياري تجهيز شد.
از مزاياي عمده آن ارتقاي کمي و کيفي آبياري است و تا پايان سال نود و پنج از فضاي سبز محدوده مجهز به آبياري تحت فشار مي شود.
از اقدامات ديگري که در دستور کار اداره زيباسازي است افتتاح دوکلينيک گل و گياه در پارک هاي آزادي و شمشيري است و همچنين در کلينيک پارک المهدي خدماتي از قبيل آموزش گل و گياه در 4 سال متوالي حائز رتبه برتر شده، آموزش گل و گياههاي آپارتماني، آموزش و پرورش سيفي جات و سبزيجات در منطقه و توليد قارچ خوراکي است.
احداث باغ گياهان دارويي و باغچه خانواده در پارک المهدي براي شهروندان که مي‌توانند سيفي جات و سبزيجات خود را در آنجا پرورش دهند.
احداث و ترميم و بازسازي سرويس هاي بهداشتي در پارک هاي المهدي، آزادي و سه را آذري است همچنين در بوستانهاي المهدي، آزادي و فتح عمليات نصب نيمکت و سطل هاي زباله تا يک ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
علي بخشي از بازسازي آب نماهاي واقع در تپه هاي چهارگانه ميدان آزادي که به مدت 10 سال به جهت فرسودگي تاسيسات غيرفعال بودند طبق برنامه هاي صورت پذيرفته شده جهت راه اندازي آنها تا قبل از برپايي مراسم پيروزي انقلاب اسلامي اقدام مي کنيم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.