سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شادمانی ايتاليايي ها از محکوميت "برلوسکوني"

محکومیت یک ساله "برلوسکونی" نخست وزیر سابق ایتالیا، شادمانی مخالفان وی در برابر دادگاه را به دنبال داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛" سیلویو برلوسکونی" در ایتالیا به دلیل فساد مالی به یک سال حبس محکوم شد. اما وی به دلیل سن بالایی که دارد راهی زندان نخواهد شد. از این رو قضات محکومیت وی را مجددا مورد بررسی قرار خواهند داد. وی متهم است که در امپراتوری رسانه صوتی - تصویری خود موسوم به مدیا ست برای فرار از پرداخت مالیات اقداماتی کرده است.

روز جمعه نام "سیلویو برلوسکونی" تیتر همه روزنامه های ایتالیایی بود. وی برای اولین بار در طول عمرش به دلیل فساد مالی به زندان محکوم شد. عده ای در برابر دادگاهی که علیه "برلوسکونی" حکم صادر کرده است، شادمانی کردند. یکی از تجمع کنندگان در برابر دادگاه گفت: تمام شد، بالاخره او محکوم شد. یک زن ایتالیایی گفت: من فکر می کنم رای دادگاه عادلانه بوده است؛ چرا که من فکر نمی کنم فضات کسی را بدون دلیل قابل قبول محکوم کنند. از این رو من فکر می کنم قضات کاری را کرده اند که باید انجام می دادند.

اما از نظر برخی ایتالیایی ها این رای دادگاه ناعادلانه بوده است. یک شهروند ایتالیایی گفت: به نظر من در یک کشور متمدن نباید با کسی که برای کشور کارهای زیادی انجام داده است، این طور رفتار کرد. ممکن است "برلوسکونی" مرتکب اشتباهاتی شده باشد، اما دادگستری بی رحمانه علیه وی عمل کرده است. از این رو به نظر من رای دادگاه ناعادلانه بوده است و من فکر می کنم "برلوسکونی" قدرتمندتر از قبل باز می گردد.

 با توجه به این که "برلوسکونی" به دلیل کهولت دوران محکومیت خود را طی نخواهد کرد، برخی از بازگشت قدرتمندانه وی به عرصه سیاست در هراسند. برخی نیز بر این باورند که برلوسکونی به عرصه سیاسی بازنخواهد گشت. استعفای احتمالی برلوسکونی می تواند ائتلاف شکننده راست و چپ در کشور که اکنون حکومت را در دست گرفته است، به مخاطره بیندازد. کولتا اعلام کرده است که ثبات کشور در خطر نیست، اما اوضاع این کشور در هفته های آینده پیچیده به نظر می رسد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.