سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعلیق دستورکار ارسال سلاح برای تروریستهای سوریه در اتحادیه اروپا

یک منبع دیپلماتیک اتحادیه اروپا روز جمعه گفت موضوع ارسال تسلیحات برای شورشیان سوریه در دستور کار این اتحادیه قرار ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس ; این منبع گفت‌:«28 کشور اتحادیه اروپا قصد ندارند در آینده قابل پیش بینی یا دست‌کم تا پایان ماه اوت بار دیگر موضوع ارسال تسلیحات به نیروهای مخالف دولت سوریه را بررسی کنند.»وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست تاریخ 28 ماه اوت در بروکسل نتوانستند درباره تجدیدنظر در رژیم تحریم های مربوط به ارسال تسلیحات به سوریه به توافق برسند. وزرای خارجه اتحادیه اروپا نتوانستند درباره رفع یا تمدید و یا تغییر این تحریم ها به نتیجه ای برسند. 

دوره این تحریم ها در تاریخ اول ژوئن به پایان رسید. بعد از این تاریخ همه کشورهای اتحادیه اروپا می توانند درباره ارسال تسلیحات به سوریه به صورت مستقل تصمیم گیری کنند. در بیانیه نهایی شورای اتحادیه اروپا که 28 ماه مه به تصویب رسید، عبارتی وجود داشت که بر اساس آن وزرای امور خارجه این اتحادیه باید تا اول ماه اوت بار دیگر این موضوع را بررسی کنند. 

کشورهای اتحادیه اروپا اکثرا به صورت شفاف به این موضوع اشاره کرده اند که به منطقه درگیری سوریه، سلاحی ارسال نخواهند کرد. کشورهای اتریش، آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ، دانمارک، جمهوری چک، لتونی و چندین کشور دیگر این موضع را در پیش گرفتند.  طرفداران ارسال سلاح برای شورشیان یعنی فرانسه و انگلیس در عمل ارسال تسلیحات برای شورشیان سوریه را آغاز نکردند. 


برچسب ها: تعلیق ، ارسال ، سلاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.