سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخذ موافقت قطعی شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور

با توجه به عملکرد پژوهشی مناسب و رشد فزاینده مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این مرکز توانست موافقت قطعی شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور را کسب کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر هدایت ا... الیاسی، رئیس مرکز تحقیقات بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که آغاز فعالیت این مرکز تحقیقات از سال ۱۳۸۶ است گفت: رسالت ما بعنوان اولين مركز تحقيقات يیهوشی پيشرو در کشور توليد و گسترش علم، فناوري از طريق طراحي و انجام پژوهش‌هاي بنيادي و كاربردي درزمينه های مرتبط، برای يافتن راه‌حل هاي مناسب و توانمندسازي جامعه دانشگاهي در سطح ملي و بين المللي براي ارتقاي گستره دانش بیهوشی و در نتيجه ارتقای كيفيت زندگي افراد جامعه است.

وی در خصوص اهداف تاسیس این مرکز تحقیقات افزود:انجام پروژه هاي كاربردي و بنيادي در زمينه علوم بیهوشی، مراقبتهای ویژه و کنترل درد، ايجاد پل بين رشته اي در تحقيقات مشترك، تدوين و راهبري استانداردهاي مربوطه و ارائه آموزش هاي مرتبط و ارتباطات بين المللي و آموزش و تحقيق مشترك با سایر كشورها از اهداف اصلي این مرکز است.

 الیاسی با اشاره به ارایه تعداد زیادی طرح و مقاله توسط اساتید و اعضای این مرکز در مجلات و کنگره های داخلی و خارجی چند نمونه از این مقالات را ذکر کرد از جمله مقاله بلوک پاراورتبرال برای تسکین دردهای عمل بیوبسی برست که تعداد بسیار زیادی به آن استناد شده و بعنوان یکی از بهترین مقالات شناخته شده است و مقاله دیگری نیز با عنوان نقش بیهوشی در زایمان رستم و کاربرد روش "رستم زایی" همراه با انجام اولین عمل سزارین با کمک کافور، الهام گرفته از سروده های فردوسی نگاشته شده که این مقاله نیز در یکی از معتبرترین مجلات رشته بیهوشی از کشور مورد پذیرش قرار گرفت.

دکتر الیاسی با اشاره به تلاش خود در بخش آموزش و همکاری در کوریکولوم تخصصی رزیدنتها و برخی از اختراعات و ابداعات مرکز تحقیقات بیهوشی عنوان کرد: یکی از ابداعات ما تولید دستگاه کرایو و پروپی با عنوان الیاسی دانش پروپ بود . این وسیله با ساختاری شبیه دهان ماهی این قابلیت را داراست که هنگام عمل جراحی پس از کرایو کردن و فریز کردن عصب هنگام کشیدن پروپ برخلاف نمونه های خارجی (پروپهای خارجی)، ضایعه ای به عصب وارد نشده و عصب قطع نمی شود. همچنین در انجام کرایو برای بیهوشی و تسکین دردهای قفسه سینه در اعصاب بین دنده ای طرحی تحقیقاتی داشتیم که به مقاله انجامید و هم اکنون توسط دکتر مومن زاده اجرا می شود. همچنین، دو عدد اختراع ثبت شده که به صورت مقاله چاپ شده نیز در آمده است توسط دکتر دباغ طی سالهای اخیر به ثبت رسیده است (یک نوع خاص لوله تراشه و یک نوع ویژه مانیتورینگ
راه تنفسی).

دکتر الیاسی با اشاره به کسب رتبه های برتر پژوهشی توسط این مرکز اعلام داشت:  اخذ رتبه برتر پژوهشی و اخذ رتبه برتر اختراعات در دانشگاه (۱۳۸۸ توسط دکتر دباغ)، اخذ رتبه برتر پژوهشی در دانشگاه (۱۳۹۱ توسط دکتر دباغ)، اخذ رتبه برگزیدگان مرحله دوم جشنواره رازی توسط دکتر دباغ در ۳ سال پیاپی (۱۳۸۹، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱) همگی نتیجه تلاشهای پژوهشی این مرکز است.

وی با اشاره به انجام اختراعات، اکتشافات، همکاری با صنعت و سازمانهای مختلف خاطرنشان کرد:خودکفایی و عدم وابستگی به خارج در تولید داروها و تجهیزات بیهوشی توسط محققان مرکز در داخل کشور از اهداف و برنامه های استراتژیک مرکز ما بعنوان اولین مرکز تحقیقات بیهوشی کشور می باشد.

بنابراین در نظر داریم تحقیقات خود رابا همکاری صنعت  داروسازی و تجهیزات پزشکی برای تولید داروها و تجهیزات  بیهوشی در داخل کشور توسعه دهیم تا انشاءا...  با یاری خداوند بتوانیم به مردم و هموطنان عزیزمان کمک کنیم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.