سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت هزینه های جاسوسی از مردم انگلیس توسط "واشنگتن"

اطلاعات فاش شده توسط ادوارد اسنودن، مأمور سابق سازمان سیا، نشان می دهد دولت آمریکا بخش عمده ای از هزینه های جاسوسی دولت انگلیس را می پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی ؛ آخرین اطلاعات فاش شده توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا، که در روزنامه گاردین انگلیس منتشر شده نشان می دهد، دفتر مرکزی ارتباطات دولت انگلیس (سازمان جاسوسی این کشور) نه تنها در حال جاسوسیِ گسترده علیه شهروندان انگلیسی و جمع آوری اطلاعات از فعالیت های اینترنتی و مکالمات تلفنی آنان بوده، بلکه بودجه های کلانی نیز از دولت آمریکا برای این کار دریافت می کرده است. 

پالی بویکو، خبرنگار این شبکه، در گزارشی از لندن در رابطه با نقش فزاینده واشنگتن در جاسوسی های انجام شده در انگلیس گفت، برملا شده که ظرف سه سال اخیر، دولت آمریکا دست کم یکصد میلیون پوند به سازمان جاسوسی انگلیس پرداخت کرده و در ازای آن، دسترسی به برنامه های جاسوسی انگلیس و نفوذ و تأثیرگذاری بر سازمان جاسوسی انگلیس را به دست آورده است. ادعا شده که پرداخت این هزینه ها به دولت انگلیس از سوی دولت آمریکا، به صورت کاملاً محرمانه صورت گرفته است، اما در هر صورت، آمریکایی ها (مقامات آمریکایی) انتظار دریافت امتیازات قابل توجهی از دفتر مرکزی ارتباطات دولت انگلیس در پی چنین سرمایه گذاری هنگفتی در پروژه های جمع‌آوری اطلاعات در انلگیس، داشته اند. 

از این رو، دفتر مرکزی ارتباطات دولت انگلیس باید تلاش‌های مضاعفی برای برآورده کردن انتظارات سازمان امنیت ملی آمریکا می‌کرده که تقریباً این احساس را به مردم انگلیس القاء می کرده که سازمان اطلاعات این کشور برای سازمان امنیت ملی آمریکا کار می کند! البته برای چنین سازمان معتبرِ دولتی در انگلیس، افشای چنین مطالبی، بسیار صدمه زننده است. 

گزارشگر این شبکه در خاتمه افزود، برخی از ناظران آگاه در انگلیس، از این که هنوز کاملاً مشخص نشده که روابط میان دفتر مرکزی ارتباطات دولت انگلیس و سازمان امنیت ملی آمریکا حقیقتاً تا چه حد نزدیک است، ابراز نگرانی کرده اند. با توجه به بودجه های هنگفتی که آمریکا به سازمان جاسوسی انگلیس می دهد، به نظر می رسد که این سازمانِ انگلیسی تقریباً به همتای آمریکاییِ خود وابسته شده باشد. 


برچسب ها: انگلیس ، جاسوسی ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.