سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اكبر نبوي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايرانيان تاب ديدن ظلم به مردم فلسطين را ندارند/ آگاهي با هنر از لشكر كشي موثرتر است

ايرانيان با توجه به بعد انساني تاب ديدن ظلم و ستم اشغالگران صهيونيستي به مردم مظلوم فلسطين را ندارند.

اكبر نبوي منتقد سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص روز قدس و اهميت آن گفت: روز قدس از دو منظر براي همه بخصوص ايرانيان اهميت ويژه اي دارد در نگاه اول ايرانيان به دليل بعد انساني و تحمل نكردن ديدن ظلم و ستم اين موضوع برايشان مهم است زيرا اين سرزمين به مدت 70 سال توسط رژيم صهيونيستي اشغال شده و به دنبال آن مردم در زير سايه ظلم و ستم زندگي مي كنند و مردم ايران هم در مقابل ظلم و ستم هيچگاه كوتاه نمي آيند.

وي ادامه داد: مسئله قدس از منظر ديگري به عنوان اولين قبله مسلمانان براي ما اهميت بسياري دارد و از بعد ديني اين مسئله نه تنها براي ما بلكه براي همه مسلمانان مسيحيان و حتي يهوديان غير صهيونيستي از حساسيت ويژه اي  برخوردار است.

اين منتقد عنوان كرد: نامگذاري روزي به نام روز قدس در ماه مبارك رمضان يكي از مهمترين پيشنهادهاي امام (ره) بود و مردم آن سال به بعد تاكنون در مقابل اين ظلم بزرگ با راهپيمايي واكنش نشان مي دهند.

نبوي در خصوص فيلم سينمايي "بازمانده" ساخته مرحوم سيف الله داد اظهار داشت: سيف الله داد يك مسلمان آزاده ي ايراني بود و اگر نسبت به اشغال سرزمين فلسطين واكنشي از خود نشان نمي داد به حتم در خلوت خود از خويشتنش سوال مي كرد.

اين منتقد تصريح كرد: يكي از كمبود هاي جديد سينماي امروز ما مسئله فلسطين و قدس است و ايران با توجه به توانايي ها و ظرفيت هاي خود و با استفاده از ابزار هنر در اين زمينه توان روشن گري را دارد لشكر كشي كردن براي آزاد سازي قدس لازم نيست مسئله ي اساسي و كار بزرگ آگاه كردن مردم است./ي2
برچسب ها: اکبر نبوی ، منتقد ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.