سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک برنامه جهاني غذا به دولت جيبوتي

برنامه جهاني غذا به دولت جيبوتي در اجراي طرح حمايت غذايي از سي هزار خانواده آسيب پذير در اين کشور آفريقايي کمک مي کند.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري شين هوا از جيبوتي،جيبوتي که يک کشور کوچک در شاخ آفريقا است از سال 2007 با خشکسالي هاي پياپي روبرو بوده و همين مسئله ناامني غذايي را در اين کشور تشديد کرده و خانواده هاي زيادي را به ويژه در جوامع چادرنشين صحرايي يا حومه شهرها آسيب پذير کرده است.
بنا به آمار و ارقامي که برنامه جهاني غذا منتشر کرده است بيش از 42 هزار و 600 نفر از شهروندان جيبوتي در وضعيت ناامني غذايي شديد قرار دارند و اگر براي بهبود شرايط اقدامي صورت نگيرد  24 هزار و 300 نفر ديگر نيز به اين گروه به شدت آسيب پذير اضافه خواهند شد.
 برنامه جهاني غذا هشدار داده است جيبوتي که يکي از کشورهاي مهم صادرکننده مواد غذايي آفريقاي محسوب مي شود، ممکن است در ماههاي آينده و به ويژه در فاصله دو فصل برداشت محصولات کشاورزي، با ناامني غذايي گسترده روبرو شود.
زهرا يوسف قياد، وزير مشاور همبستگي ملي جيبوتي، تاکيد کرد برنامه هاي حمايت غذايي از قشرهاي آسيب پذير، دايمي نخواهند بود و به محض اين که دولت بتواند خانواده هاي آسيب پذير را از وضعيت اضطرار غذايي خارج کند، برنامه هايي سازنده تر توسط «آژانس توسعه اجتماعي جيبوتي» به اجرا گذاشته خواهد شد که مبارزه با بيکاري و کم کاري از طريق ايجاد مشاغل جديد با درآمد مناسب مهمترين هدف آن است.

برچسب ها: غذا ، کم ، جیبوتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.