سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سينما در هفته اي كه گذشت؛

اهداي نشان درجه 1 فرهنگ و هنر به "مشايخي"/ لغو فراخوان "فرخ نژاد"/ بازگشايي خانه سينما توسط ارشاد ايرادي ندارد

حرف و حديث هاي بازگشايي خانه سينما همچنان بحث داغ هفته ي سينمايي بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، هفته سينمايي با ضيافت افطاري آغاز شد كه شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما شامگاه 5 مرداد ماه ضیافت افطار ي برپا كرد و رئيس  این تشکل صنفی نيز در اين مراسم سخن گفت: خوشحالیم از اینکه در این گردهمایی با همکارانمان هستیم. اما خوشحال‌تر بودیم اگر با رفتارهای معاونت سینمایی روبرو نبودیم و خبر بازگشایی خانه سینما را داشتیم.

همچنين علی رغم اینکه روز گذشته 7 مرداد ماه حمید فرخ‌نژاد از لغو فراخوانش برای حضور در کنار مجسمه یادمان کوهنورد خبر داده بود اما تعداد زیادی از مردم با بی اطلاعی از لغو این مراسم با آوردن عکس سه کوهنورد مفقود شده واهدا گل و روشن کردن شمع، یاد آنها را گرامی داشتند.

مهدی عظیمی میرآبادی که در یک نشست درباره خانه سینما سخن گفت:‌ ضمن آنکه دوستان می‌توانستند همین کاری را که دیروز کرده‌اند در آن مهلت 72 ساعته انجام دهند و ما در آن صورت مدارک را می‌پذیرفتیم. طبق قانون برای ثبت یک صنف، ابتدا دوستان باید اساسنامه‌ مورد تأیید را تکمیل کرده، هیأت مؤسس معرفی کنند و این اساسنامه را در مجمع عمومی به تصویب برسانند. 

سپس هیأت مدیره‌شان را بر همین اساس انتخاب کنند و پس از آن می‌توانند برای ثبت به ارشاد مراجعه کنند.

در پی اقدامي از سوي رئيس جمهور اهدای نشان درجه‌ی یک فرهنگ وهنر به جمشید مشایخی کمال‌الملک سینمای ایران داده شد.

جمال خندان کوچکی وکیل و مشاور حقوقی خانه سینما در واکنش به اظهارات عظیمی معاون سازمان سینمایی کشور نيز مطرح كرد: رئیس سازمان سینمایی کشور به رای دادگاه مبنی بر منع وزارت ارشاد از تشکیل خانه‌ سینمای جدید اعتراض کرده و حتی حاضر شده است، معادل مبلغ خسارت احتمالی مندرج در رای دادگاه را در حق صندوق دادگستری تودیع نماید اما قاضی دادگاه تقاضای رفع اثر از دستور پیشین خود را نپذیرفته و مضاف بر آن رئیس سازمان سینمایی کشور را نیز در پرونده شکایت خانه سینما فاقد سمت قانونی تشخیص داده است.

وكيل سازمان سينمايي نيز در پاسخ به وكيل خانه سينما اين چنين اعلام كرد: دادگاه منعي را براي تشكيل خانه سينما توسط سازمان سينمايي ندیده و ايراد اصلي بر سِمت من بوده كه بر این اساس اجازه دفاع از وزارت ارشاد با سمت وكيل سازمان سينمايي به من داده نشده است. 

اتفاق ديگر مربوط به صدور كارت هاي هديه اي است كه از سوي اتحاديه شوراي صنفي اهدا شد و فرهاد توحيدي رئیس هیات مدیره خانه سینما در توضیح دلیل اعتراض‌اش گفت: برخی از دوستان سینماگر که برای دریافت کارت‌های هدیه ماه رمضان به اتحادیه تهیه‌کنندگان مراجعه کردند، کاغذی در اختیارشان قرار گرفته که در آن نوشته شده است که ما از شورای مرکزی صنف‌مان ناراضی هستیم و درخواست مجمع عمومی داریم و تا این کاغذ را امضاء نکنند،کارت هدیه به آنها تعلق نمی‌گیرد.

اما رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایراندر باب اين موضوع چنين پاسخ داد : افرادی که برای گرفتن کارت هدیه مراجعه می‌کنند، مختار هستند که این برگه را امضا کنند یا نه و این موضوع ربطی به دادن کارت ندارد و ما تنها از دیدن این افراد استفاده می‌کنیم./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.