سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش؛

زمان اجرای برنامه ها را تعیین کنید

وقتي در سيستم‌عامل ويندوز مشغول کار هستيد، با اجراي ناگهاني برنامه‌ها و يا رخدادها روبه‌رو‌ مي‌شويم.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،هنگامی که در هر حال کار با رایانه هستيم نرم‌افزاري عمليات به‌روز رساني را آغاز مي‌کند و يا بررسي امنيتي آنتي‌ويروس آغاز مي‌شود تا به وظيفه زمان‌بندي شده خود عمل کند. سيستم‌عامل ويندوز يک سيستم‌عامل عمومي است که براي رفع نياز کاربران معمولي ساخته شده است.

در واقع لازم نيست که همه کاربران با مسائل فني به‌طور مستقيم رو‌به‌رو شوند، چرا که برنامه‌ها و سيستم‌عامل به طور پيش‌فرض همه چيز را مديريت مي‌کنند اما اگر مي‌خواهيد خودتان وقايع رايانه خود را مديريت کنيد، اين امکان وجود دارد.

هر واقعه‌اي که به طور زمان‌بندي شده در رايانه اتفاق مي‌افتد، از دو منشاء آغاز مي‌شود. در اولين راه، برنامه‌هايي که در رايانه مقيم مي‌شوند، خودشان وظيفه زمان‌بندي را انجام مي‌دهند.

به عنوان مثال آنتي‌ويروس، Adobe PDF Reader، برخي از مرورگرها و تعداد زيادي از برنامه‌هاي کاربردي ديگر، از طريق يک ماژول کوچک نرم‌افزاري مقيم در رايانه، خود را به‌روز رساني مي‌کنند و يا عمليات زمان‌بندي را انجام مي‌دهند.

براي مديريت اين عمليات، معمولا واسط‌هاي نرم‌افزاري در منوهاي اين نرم‌افزارها وجود دارد اما اگر سازنده اين برنامه‌ها نخواسته باشد اين واسط‌ها را در اختيار کاربر قرار دهد، به سادگي مي‌توانيد با وارد کردن عبارت MSconfig در پنجره Run برنامه‌هاي مقيم به درد نخور را از بين سرويس‌هاي موجود در رايانه حذف کنيد و يا در ويندوز 8 با مراجعه به سربرگ StartUp در Task Manager برنامه‌هاي مقيم را متوقف نماييد.

دسته دوم عمليات زمان‌بندي را به سيستم‌عامل مي‌سپارند. اين برنامه‌ها اجراي يک فايل اجرايي را در واسط Task Scheduler تنظيم مي‌کنند. اين واسط تعيين مي‌کند چه برنامه‌هايي در چه زمان‌هايي اجرا شوند.

در اين صورت حتي اگر برنامه در رايانه مقيم نباشد و کاملا فايل‌هاي اجرايي را خارج کرده باشيد، باز هم سيستم‌عامل بر طبق زمان‌بندي، برنامه مورد نظر را اجرا کرده و فعاليت مورد نظر برنامه را انجام مي‌دهد.

اين اتفاق مي‌تواند در حين انجام يک بازي، يا يک کار پر پردازش انجام شود و به طور ناگهاني روال کار شما را با مشکل رو‌به‌رو کند. پس اگر با اين چنين مشکلي رو‌به‌رو هستيد با تايپ عبارت Task Scheduler در منوي Start، برنامه‌هاي مزاحم را در اين واسط انتخاب کرده و آن‌ها را Disable نماييد.
برچسب ها: ویندوز ، آموزش ، برنامه ، اجرا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.