سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز امیدواری "شورای روابط خارجی آمریکا" درباره توافق تهران_واشنگتن برسر برنامه هسته ای ایران

شورای روابط خارجی آمریکا در مصاحبه اخیر خود با "گری سیمور" مدیر مرکز تحقیقاتی "بلفر" در دانشگاه هاروارد آمریکا از وی پرسش هایی در مورد برنامه هسته ای کشورمان مطرح کرده است. وی به پیشرفت مذاکرات ایران و کشورهای غربی بر سر برنامه هسته ای امیدوار است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا ؛ این شورا در مورد نظرات تحلیلگر آمریکایی در مورد مذاکرات هسته ای کشورمان می نویسد "در آستانه آغاز مراسم تحلیف "حسن روحانی" رییس جمهور منتخب ایران "گری سیمور" کارشناس مسائل هسته ای در مورد چشم انداز بهبود روابط ایران و آمریکا امیدوار است اما معتقد است که این موضوع و ادامه مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی نیازمند زمان است. وی در این باره اظهار داشت که دو طرف می بایستی با ادامه مذاکرات دوجانبه بر سر کاهش تحریم های وضع شده از سوی آمریکا علیه ایران در حوزه نفتی و بانکی و مالی با یکدیگر به توافق دست یابند." 

متن این گفتگو به شرح زیر می باشد:

شورای روابط خارجی: "حسن روحانی" رییس جمهور جدید ایران روز شنبه مراسم تحلیف خود را بحا می آورد. آیا اکنون فرصت تعامل مستیم میان ایران و آمریکا فرا رسیده است؟

گری سیمور: من نسبت به این موضوع خوش بین هستم. با این حال این موضوع نیازمند زمان بیشتری است." 

شورای روابط خارجی: خواسته های ایران در روند مذاکرات هسته ای چیست؟

گری سیمور: جمهوری اسلامی ایران خواستار رفع کامل تحریم های ضد ایرانی وضع شده از سوی کشورهای غربی علیه بخش نفتی و مالی آن کشور است. با این حال کشورهای عضو گروه 1+5 تغییری اساسی در موضع پیشین خود ایجاد نکرده اند. در صورتیکه مقامات آمریکایی و ایرانی با یکدیگر تعامل مستقیم داشته باشند می توانند بطور جامع تر و جدی تر خواسته های خود را مطرح نمایند و در آن زمان امکان کاهش تحریم های وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکایی ها میسر خواهد شد.دولت آمریکا وقت زیادی را صرف مشاروه با کشورهای عضو گروه 1+5 و رژیم صهیونیستی کرده است اما هرگز با ایران پای میز مذاکره ننشسته است تا نظرات آنان را نیز گوش کند. 


برچسب ها: ایران ، آمریکا ، هسته ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.