سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنیاد موسوم به "دفاع از دموکراسی" :

ابتکار "جمهوری اسلامی ایران" در دور زدن تحریم های غرب و تداوم روند پیشرفت های هسته ای این کشور

بنیاد آمریکایی موسوم به "دفاع از دموکراسی" در مقاله جدیدی با اشاره به راههای مبتکرانه ای که کشورمان برای خنثی سازی تاثیرات منفی تحریم ها اعمال کرده است خاطر نشان می سازد که این تحریم ها بر پیشرفت های هسته ای کشورمان تاثیری نگذاشته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی بنیاد دفاع از دموکراسی ؛ این بنیاد آمریکایی با اذعان به بی تاثیر بودن تحریم های وضع شده از سوی دولت آمریکا علیه کشورمان می افزاید "ایران بخوبی موفق شده تا اثر تحریم های وضع شده از سوی کشورهای غربی را خنثی سازد. دبی و ایران از اوایل قرن بیستم میلادی با یکدیگر روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشته اند. دبی همچنین پذیرای تعداد زیادی از مهاجران ایرانی بوده است. ایرانیان با حضوری 350 هزار نفری در دبی سومین جمعیت مهاجر ان کشور را پس از هندی ها و پاکستانی ها تشکیل می دهند. بسیاری از آنان در دبی به وصلت های خانوادگی روی آورده و با اهالی بومی آن کشور ازدواج کرده اند.

هم اکنون بیش از 8.200 شرکت ایرانی ثبت شده در دبی وجود دارد در حالی که این میزان در سال 2005 میلادی 6.500 شرکت بود. بیش از 200 پرواز بطور هفتگی از دبی به شهرهای مختلف ایران در حرکت اند. همچنین ایران و دبی در زمیه واردات و صادرات خودرو و اقلام غذایی از طریق بنادر دریایی نیز با یکدیگر همکاری های نزدیکی داشته اند. حجم مبادلات تجاری دو کشور بطور سالانه در حدود 6 میلیارد دلار است. بسیاری از واردات ایران از دبی از طریق کشتی ها و قایق های باری در خلیج فارس انجام می شود.

دبی همچنین به مکانی مناسب برای سرمایه گذاری ایرانیان در 10 سال گذشته تبدیل شده است بطوریکه مجموع تقریبی سرمایه گذاری آنان در آن کشور در طول این مدت به بیش از 20 میلیارد دلار می رسد. به این خاطر است که ایران موفق شده تا تاثیر منفی بسیاری از تحریم ها علیه آن کشور را خنثی سازد."

این پایگاه تحلیلی در ادامه می افزاید "جمهوری اسلامی ایران همچنین با افتتاح اعتبارات در بانکهای پاکستانی و برخی از بانکهای چینی نیز توانسته تا مبادلات مالی خود را علیرغم تحریم های وضع شده انجام دهد. در واقع این بانکها هیچ گونه سودی در ارتباط با آمریکا نمی برند و از افزایش همکاری های خود با طرف ایرانی خرسند هستند. این فرصتی مهم برای آنان به منظور گسترش مبادلات و همکاری های تجاری با جمهوری اسلامی ایران است.

از سال 2003 میلادی تاکنون جمهوری اسلامی ایران در حدود 20 میلیارد دلار قرارداد تجاری با شرکت های خارجی به امضا رسانده است. همچنین بایستی اشاره کرد که از مارس سال 2007 تا ژانویه سال 2008 میلادی میزان صادرات غیر نفتی ایران رشدی 13.8 درصدی داشته است. کشورهای غربی متوجه نیستند که تحریم های شان بر اقتصاد ایران تاثیر چشمگیری نداشته است. تهران حاضر به تسلیم در مورد برنامه هسته ای خود در قبال افزایش فشارهای ناشی از تحریم های اقتصادی نبوده است." 


برچسب ها: ایران ، تحریم ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.