سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست فرانسه برای برقراری آرامش در مصر

وزارت امور خارجه فرانسه از مصر خواست اقداماتی را برای تشنج زدایی از جامعه مصر در پی تنشی که پس از برکناری محمد مرسی از قدرت توسط ارتش ایجاد شده است، انجام دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ ونسان فلورانی سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به تصمیم دولت موقت مصر در دعوت از پلیس برای پایان دادن به تحصن هواداران مرسی رییس جمهور برکنار شده این کشور، تصریح کرد :«بسیار مهم است که مصری ها راه تنشج زدایی را پیدا کنند. مهم است که اقدامات دو طرف در جهت کاهش تنش و تسهیل مصالحه باشد.»

فلورانی افزود انتقال قدرت باید با مشارکت همه گروه های سیاسی ادامه یابد و به انتقال قدرت در کوتاه ترین زمان به افراد غیر نظامی که به روش دموکراتیک انتخاب شده اند،‌ منجر شود. این همان نتیجه گیری است که شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا 22 ژوئیه 2013 به آن اشاره کرد و آزادی رهبران سیاسی زندانی و مشارکت آنان در انتقال قدرت را خواستار شد.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به تازگی از سفر مصر بازگشته بود، گفتگو کرد.اشتون در سفر 28 و 29 ژوئیه خود به مصر با محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر گفتگو کرد. مرسی از زمان برکناری در محل نامعلومی زندانی است.


برچسب ها: مصر ، فرانسه ، آرامش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.