سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله جدید تحولات مناطق کردنشين شمال شرق سوريه

روند حوادث در مناطق کردنشین سوریه پس از ربوده شدن دویست غیرنظامی به دست افراد مسلح جبهه"النصره " و "دولت اسلامی " وابسته به القاعده وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم ؛ افراد مسلح زیرشاخه القاعده ، این غیرنظامیان را از مناطق کردنشین " تل عرن" و "تل حاصل"در حومه شهر حلب ربودند.

العالم با تهیه گزارشی در این خصوص گفت : تحولات منطقه شمال شرق سوریه به صدر اخبار انتقال یافته است . در این مناطق یگانهای مردمی «حمایت از ملت کرد» وظیفه حمایت و دفاع از مناطق تحت کنترل خود را در برابر حملات جبهه النصره و سازمان موسوم به"دولت اسلامی عراق و شام "بر عهده گرفته است .

 آخرین مورد از حملات جبهه النصره و دیگر گروههای مسلح یورش به روستای "تل عرن "ربودن دویست غیرنظامی و محاصره" تل حاصل" در حومه حلب بوده است . این درگیریها شب دوشنبه و درپی دعوت یکی ازفرماندهان گروههای مسلح برای جنگیدن با تیپ جبهه کردها وابسته به نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه به وقوع پیوست .

این حوادث پس از آن رخ می دهد که کردهای سوریه موفق شدند افراد مسلح جبهه النصره و سازمان القاعده را از چندین منطقه کردنشین بیرون برانند . این اقدام کردها البته ترور "عیسی حسو" عضو هیات عالی کردهای سوریه را نیز به دنبال داشت . وی در انفجار خودروی بمب گذاری شده اش در شهر قامشلی کشته شد .

پس از این ماجرا بود که یگانهای کردی اعلام بسیج عمومی کردند و از همه افرادی که قادر به حمل سلاح هستند؛ درخواست کرد برای جنگیدن با زیرشاخه های القاعده به این جبهه بپیوندند.
 
این تحولات همچنین با سفرهای مقامات کرد سوری به آنکارا و استانبول و ملاقاتهای آنان با مقامات ترکیه همزمان شده است. آخرین این دیدارها مربوط به دیدار صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه با مقامات ترکیه بود که بلافاصله بعد از این دیدار نیچروان بارزانی نسخت وزیر اقلیم کردستان عراق نیز عازم آنکارا شد تا با مقامات این کشور تحولات میدانی و متغیرات شمال سوریه را که با ترکیه مرزهای باز و گسترده ای دارد ؛ مورد بحث و بررسی قرار دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.