سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

مذاکرات سازش، مذاکره میان گرگ و گوسفند است

معاون امور بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه معتقد است كه مذاکره میان اسرائیل و فلسطینی‌ها در واقع مذاکره میان گوسفند و گرگ است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سال‌ها از روزی که شهید مطهری قسم خورد که پیامبر اسلام(ص) در صورت زنده بودن تمام تلاش خود را برای آزادسازی فلسطین به کار می‌برد گذشته اما هنوز بسیاری از مسلمانان درگیر اختلافات مذهبی و قبیله‌ای خود هستند و قلب تپنده اسلام همچنان در چنگال شیطان است.

جمعه آخر ماه رمضان به برکت هوشمندی امام خمینی(ره) فرصتی است تا مسلمانان از دل مشکلات هزار و یک رنگ دیگر نگاهی نیز به این زخم کهنه 70 ساله بیندازند.

همین روز فرصتی فراهم کرد که پای صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن زمانی، معاون امور بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بنشینیم.

او کسی است که پیشینه حضور در سمت رایزنی ایران در مصر، معاونت دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و عضویت هیئت علمی جامعة المصطفی را داشته است و اینک چند سالی است این معاونت را اداره می‌کند.

حجت‌الاسلام زمانی به دلیل تجربیات متعددی که از حضور در صحنه‌های بین‌المللی و به ویژه کشورهای اسلامی دارد، همیشه مثال‌هایی عینی از موضوعات مورد بحث خود مطرح می‌کند که بسیاری مفاهیم از دل این حکایت‌ها روشن می‌شود.

شاید این موضوع را یک مثال بتواند روشن کند. در سفری که به اردوگاه‌های فلسطینی داشتم با احمد جبریل، از مبارزان قدیمی و دبیرکل جبهه خلق آزادی فلسطین هم‌صحبت شدم.

بيشتر علمای الازهر به خاطر ترسی که از اسرائیل داشتند حاضر به فتوا دادن نبودند. به عربستان رفتم. آنجا هم همین وضع بود تا اینکه در سال 41 امام خمینی(ره) فتوا به وجوب مبارزه با اسرائیل داد. این فتوای شجاعانه روح تازه‌ای به رگ‌های مبارزان وارد کرد.» همین خاطره نشان می‌دهد شخص امام خمینی(ره) و به تبع آن انقلاب اسلامی چه تأثیری بر روند شکل‌گیری مقاومت از همان آغاز مبارزات داشته است./س

برچسب ها: قم ، مذاکره ، سازش ، گرگ ، گوسفند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.