سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصيه هايي براي بيماران قلبي در ماه رمضان

توصيه هاي پزشکي براي بيماران مبتلا به بيماري قبلي در ماه مبارک رمضان

يعقوب قدسيان معاون پشتيباني سازمان نظام پرستاري در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: بيماراني که فشار خون در حد خفيف تا متوسط دارند که پس از مشورت با پزشک در صورتي که داروهاي خود را در دو وعده مصرف کنند و فشارشان کنترل شده باشد مي توانند روزه بگيرند اما اگر فشار خون تنظيم نيست و با وجود مصرف داروبالاست نبايد روزه بگيرند.

وي گفت: بيماراني که به علت ضعف عضله قلب دچار نارسايي هستند وتنگي نفس دارند يا زود خسته مي شوند بايد استراحت کنند از انجام کارهاي سنگين بپرهيزند و داروهاي خود را به موقع مصرف کنند و روزه نگيرند.

وي تصريح کرد: بيماران دريچه قلب و بيماراني که شرايط خاص جسماني يا بيماري هاي همراه دارند نبايد روزه بگيرند اما بايد با پزشک خود مشورت کنند.

وي خاطر نشان کرد: بيماراني که به علت تنگي عروق کرونر قلب داراي استت يا قند در قلب هستند توصيه مي شود روزه نگيرند و بيماراني که دچار نارسايي واسکيمي (کم خوني بافت قلب) و در قفسه صدري هستند نبايد روزه بگيرند.

وي خاطر نشان کرد: کساني که اخيرا درد سينه و تنگي نفس داشته اند و آنژيوگرافي کرده اند و مشخص شده اسيکمي قلبي دارند نبايد روزه بگيرند.

وي در پايان يادآور شد: اگر بيمار در سال هاي قبل عمل پيوند عروق کرونر انجام داده يا آنژيوپلاستي شده و هم اکنون مشکلي ندارد، مي تواند با مشورت پزشک روزه بگيرد./ع2

برچسب ها: بیمار ، قلبی ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.