سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واداشتن بيماران غزه به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی سعی می کند از نیاز بیماران فلسطینی ساکن غزه برای باج گیری از آنها بهره برداری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ماموران اطلاعاتی اسرائیل بیماران غزه را مجبور می کنند در مقابل دریافت مجوز خروج از نوار غزه برای درمان، جاسوسی کنند. گزارشها حاکیست فقط در ماه ژوئیه چهار فلسطینی در گذرگاه ارتز با وجود داشتن مجوز خروج از مقامات اسرائیلی، بازداشت شدند. حسام زعنین بیست و هشت ساله یکی از آخرین قربانیان شبکه جاسوسی اسرائیل از شهر بیت حانون است. او بیست و سوم ژوئیه بازداشت شد. 

پدر او گفت پسر من مجوز دریافت کرده بود از گذرگاه ارتز با مادرش خارج شود. همان روز یک افسر اطلاعاتی اسرائیل به ما زنگ زد و گفت پسرم بازداشت شده است. البته بعدا همسرم بدون پسرم به خانه بازگشت. علت بازداشت پسرم این بود که او از همکاری با اسرائیلیها خودداری کرده بود. 

رفتارهای غیرانسانی اسرائیل نه فقط به بیماران آسیب می زند بلکه خانواده های آنها را نیز دچار مشکلات روحی و روانی می کند. همسران و کودکان این قربانیان، بیشترین آسیب را می بینند. 

همسر حسام گفت بچه های من دائما گریه می کنند و پدرشان را می خواهند. واقعا دردناک است که مجبورم بدون همسرم باشم. من نمی دانم او کی بازخواهد گشت. اسرائیلیها به او مجوز خروج از غزه را داده بودند اما بعدا او را بازداشت کردند. این چه کاری است که یک بیمار را که دنبال دارو و درمان است، بازداشت می کنند. 

بر اساس گزارش مرکز حقوق بشر المیزان، بسیاری از بیماران در نوار غزه تحت فشار قرار می گیرند برای اسرائیل جاسوسی کنند تا در مقابل اجازه خروج از گذرگاه ارتز را دریافت کنند. 

سمیر زقوت از مرکز المیزان گفت ماموران و عوامل اسرائیل در گذرگاه ارتز از مجوز خروج به عنوان ابزاری برای فشار بر بیماران نیازمند به درمان برای کار برای آنها بهره برداری می کنند. آنها به بیماران فشار می آورند یا با اسرائیل همکاری کنند یا در غزه از بیماری بمیرند. بر اساس کنوانسیون چهار ژنو و چندین قانون حقوق بشری بین المللی ، این اقدامات اسرائیل غیرقانونی است و حق آزادی رفت و آمد افراد را نقض می کند. اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر، بر اساس قوانین بین المللی موظف است به مردم تحت اشغال خود خدمات درمانی بدهد. 

نیروهای اسرائیل در سال دوهزار و پنج از نوار غزه عقب نشینی کردند اما تل آویو همچنان این منطقه را از زمین، دریا و هوا در محاصره خود دارد.
برچسب ها: واداشتن ، جاسوسی ، اسرائیل ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.