سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير عامل بورس انرژي؛

بورس انرژي مشکلي براي عرضه سلف نفتي ندارد

بورس انرژي آماده عرضه سلف موازي استاندارد نفت است و عدم عرضه آن در بورس به دليل آمادگي ساير نهادها است.

شاپور محمدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: در مطالعات فرآورده هاي نفتي اولين محصول آريزوريسايکل معامله شد و ساير فراورده ها هم چون متانل، خلال ها، انواع گازها در روزهاي آتي اين محصولات را به سبد بورس انرژي اضافه مي شود.

وي ادامه داد: اميدواريم با اضافه شدن محصولات به سبد معاملات بورس انرژي حجم معاملات افزايش يابد.

وي در خصوص عرضه فراورده هاي نفتي افزود: عرضه فراورده هاي نفتي را با پالايشگاهها شروع کرديم اما در خصوص نفت خام که مربوط به شرکت ملي نفت و وزارت نفت است عرضه محصول بايد با هماهنگي وزارت نفت صورت گيرد.

محمدي ادامه داد: در حوزه سلف نفتي تعاملاتي با وزارت نفت، بانک مرکزي و ساير نهاده ها صورت گرفت که براساس ملاحظاتي عرضه سلف نفتي به تعويق افتاد که اميدواريم در بحث نفت خام وزارت نفت حسن نيت خود را ثابت کند.

وي در خصوص مواضعي که در معاملات سلف نفتي وجود دارد تصريح کرد: معاملات سلف نفت به صورت ريالي و ارزي بود که بايد با هماهنگي بانک مرکزي صورت مي گرفت و مکاتباتي با وزارت نفت؛ شرکت ملي داشتيم و بايد تمهيداتي از بانک مرکزي اخذ مي کرديم که موفق نشديم.

مدير عامل بورس انرژي افزود: بازار سرمايه براي عرضه سلف موازي استاندارد نفت هيچ مشکلي ندارد.

وي خاطر نشان کرد: بحث تسويه پاياپاي به وسيله سپرده گذاري مرکزي حل شده و معامله سلف موازي نفت کوره اي هم در دست پيگيري است.
برچسب ها: بورس ، انرژی ، استاندارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.