سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اثر بی‌‏احتیاطی گردشگران؛

حریق به جان مراتع فولادمحله افتاد

بر اثر بی‌‏احتیاطی گردشگران، بیش از هفت هزار متر مربع از مراتع فولادمحله در شهرستان مهدیشهر طعمه حریق شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر بی‌احتیاطی در روشن کردن آتش توسط گردشگران، چوپانان و وزش باد را علت این حادثه اعلام کرد.

حمیدرضا عبدوس گفت: با وجود صعب‏العبور بودن مسیر نیروهای مردمی، ماموران منابع طبیعی و نیروهای آتش‏نشانی توانستند به‏موقع به محل اعزام شوند و با استفاده از آب و کپسول‌های پیشرفته اطفای حریق، بیل و آتش‏کوب، پس از چهار ساعت موفق به مهار آتش شوند.

عبدوس ادامه داد: بیش از 95 درصد آتش‏سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان سهوی بوده و منشأ انسانی دارد و در اثر بی‏مبالاتی و بی‏توجهی صورت می‌گیرد.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر می‌گوید: آتش‏سوزی پدیده‌ای اجتناب‏ناپذیر است که در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد؛ اما فرهنگ‏سازی و اطلاع‌رسانی به عموم جامعه یکی از بهترین سرمایه‌ها در کنار تجهیزات و امکانات است.
   
وی همچنین گفت: جنگل‌ها و مراتع سرمایه‌های ملی است و در صورتی که آسیبی ببینند، 40 سال زمان می‌برد تا به شکل طبیعی خود برگردند؛ پس باید دقت کنیم با یک لحظه سهل‌انگاری موجب سوختن و نابودی و انهدام این منابع خدادادی نشویم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: باید جنگل‌های زیبا و محدود ما، طعمه زبانه‌های این میهمان ناخوانده شود و آتش، حیات همه درختان، گیاهان، جانوران و حتی انسان‌های حاضر در آن را تهدید کند.

عبدوس از احتمال وقوع آتش‏سوزی در جنگل‏ها و مراتع شهرستان در ماه‏های آینده و لزوم آمادگی برای مقابله با این پدیده با توجه به گرمای شدید خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر گفت: شدت و میزان خسارت حریق در عرصه‏های منابع طبیعی تحت تأثیر کشف حریق، زمان وقوع، فاصله کانونی، مواد خشک موجود، اقلیم منطقه، آمادگی و آموزش و تجهیزات است.

عبدوس از مشارکت و حضور به موقع و فعال اهالی روستای فولادمحله و شورای اسلامی آن بر اساس تفاهم‏نامه منعقده قدردانی کرد.
برچسب ها: حریق ، گردش ، آتش ، مراتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.