سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحريم نفتي ايران، بلوف سياسي است/ اختلاف ميان دولت‌مردان آمريكا درباره ايران

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس با بيان اينكه مصوبه اخير مجلس امريكا مبني بر افزايش تحريم نفتي ايران بلوفي بيش نيست، گفت: عده‌اي از دولتمردان آمریکا تمایل به ایجاد موکراسی با ایران دارند و عده‌ای نيز دنبال تهدید و فشار علیه کشورمان هستند بنابراین این دوگانگی نشان از سردرگمی آنها در قبال جمهوری اسلامی ایران دارد.

محمدحسن آصفری، نماینده اراک و کمیجان در مجلس در پی مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا که براساس آن صادرات نفت ایران در مدت یک سال، یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این اقدام نشان‌دهنده عمق خصومت و دشمنی دولت آمریکا با ملت  ایران است.

وی افزود: دولت ایالات متحده آمریکا با ملت ایران سر جنگ دارد و اصل موضوع، ملت ایران است، آمریکایی‌ها با اين اقدام بار ديگر نشان دادند چقدر کینه نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس در ادامه اظهار داشت: این اقدام آمریکا نشان داد که برخی مباحث در خصوص ايجاد رابطه با ایران سوری بوده و آمریکا سیاست درستی در قبال جمهوری اسلامی ایران ندارد و هنوز نتوانسته است سیاست درستی در قبال جمهوري اسلامي ايران اتخاذ کند.

وی گفت: آنها یک روز صحبت از تحریم می‌کنند و یک روز صحبت از رابطه، و این دوگانگی نشان از عدم اتخاذ تصمیم عاقلانه داشته و نشان می‌دهد که مردم ایران در این مبارزات همواره آنها را مات و مبهوت کرده‌اند.
 
نماینده اراک و کمیجان تصریح کرد: دولت آمریکا وقتی مشاهده کرد ملت ایران حضور گسترده‌ای در پای صندوق‌های رأی دارد، عصبانی شده و در استراتژی خود تغيير داد و اين در حاليست که این رفتار آنها چیزی جز افزایش خصومت و کینه ملت ایران نسبت به آمریکا را در پی نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس با بیان اینکه بین دولتمردان آمریکا درباره ايران اختلاف ایجاد شده است، گفت: دولتمردان آمریکا یک عده‌ای تمایل به ایجاد موکراسی با ایران دارند و یک عده‌ای دنبال تهدید و فشار علیه کشورمان هستند بنابراین این دوگانگی نشان از سردرگمی آنها در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

آصفری تأکید کرد: آمریکایی‌ها باید متوجه باشند که مگر تا الان ایران تحریم نبوده است، بنابراین تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر تحریم صادرات نفتی ایران بلوفی بیش نیست و مطمئن باشند ایران همانگونه که در دفاع مقدس تحریم‌ها را دور زد، بلد است چگونه این تحریم را نیز دور بزند.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید سر عقل بیایند و متوجه شوند این فشارها نتیجه‌ای نخواهد داشت، موضوع تحریم صادرات نفتی ایران که از مدت‌ها پیش پیگیری می‌شد، مطمئنا به نتیجه نخواهد رسید و ما تمکین‌کننده این دستور‌العمل‌ها نیستیم.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که در این چند سال توانستیم کار خودمان را انجام بدهیم می‌دانیم چگونه موارد اقتصادی خودمان را دنبال کنیم و الان ایران به جایی رسیده است که کشورهای دیگر نیاز به صادرات نفت ایران دارند.

اضافه مي شود، نمايندگان مجلس امريكا با 400 راي موافق و 20 راي مخالف طرحي را تصويب كردند كه بر اساس آن صادرات نفت جمهوري اسلامي ايران در مدت يكسال، يك ميليون بشكه در روز كاهش مي‌يابد.

هدف از اين اقدام كاهش درآمدهاي دولت ايران و جلوگيري از تامين مالي و برنامه هسته‌اي كشورمان ذكر شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، نفت ، ایران ، مجلس ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.