سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه علوم پزشكي كرمان

پژوهشكده آينده پژوهي در سلامت راه اندازي شد

پژوهشكده آينده پژوهي در سلامت با هدف برنامه ريزي در حيطه سلامت در آينده در دانشگاه علوم پزشكي كرمان راه اندازي شده است.

دكتر حق دوست رئيس پژوهشكده آينده پژوهي در سلامت در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: اين پژوهشكده به صورت رسمي سال 91 شروع به فعاليت كرده است و از تركيب پنج مركز تحقيقات در كنار هم پژوهشكده تشكيل شده است.

وي گفت: اين مراكز شامل مركز مديريت در سلامت، مولفه هاي اجتماعي در سلامت، نظام مراقب HIV ايدز، انفورماتيك پزشكي و مدل سازي در سلامت هستند.


رئيس پژوهشكده آينده پژوهي در سلامت تصريح كرد: هدف از راه اندازي اين پژوهشكده اين است كه به صورت علمي مستندات گذشته را مرور كرده و براساس سير تحولاتي كه در خارج كشور و داخل داريم پيش بيني هاي موثر را در عرصه سلامت داشته باشيم.

حق دوست اظهار كرد: هر يك از اين مراكز تحقيقاتي در اراستاي خود فعاليت مي كنند ولي از تركيب اين مراكز سعي مي شود در برآورد نيروي انساني مورد نياز كشور، اقتصاد سلامت اولويت هاي سلامت در آينده، رشد جمعيت و تاثيرات آن در ابعاد زندگي، پير شدن جمعيت و تاثيرات آن، زندگي شهرنشيني و صنعتي شدن فعاليت كنند.

وي ادامه داد: براي اينكه بتوانيم برنامه ريزي درستي داشته باشيم بايد نگاهي به آينده داشته باشيم. اين پژوهشكده با هدف تحليل وضعيت گذشته، ارزيابي روند تغييرات اجتماعي، سياسي، اقتصادي دنيا براي كمك به برنامه ريزي در حيطه سلامت در آينده راه اندازي شده است./ع2

برچسب ها: پزشکی ، پژوهشکده ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.