سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت مانگلور هند واردات نفت از ایران را از سرمی گیرد

شرکت پالایشگاهی مانگلور هند بزرگترین مشتری نفت ایران در این کشور قصد دارد تا واردات نفت خام از ایران را بار دیگر از سربگیرد چرا که نتوانسته است تا جایگزین مناسبی را برای نفت خام ایران پیدا کند.ب

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ شرکت پالایشگاهی مانگلور هند قصد دارد در ماه اوت بار دیگر واردات نفت از ایران را پس از توقف 4 ماهه آغاز کند.

یک منبه آگاه هندی در مصاحبه با رویترز اعلام کرد: سایر انواع نفت خام موجود در بازار کیفیت مورد نظر شرکت مانگلور را نداشته است. شرکت مانگلور برای تامین نفت خام مورد نیاز خود با مشکلات زیادی روبرو بوده است.

این شرکت هندی قصد دارد در سال مالی جاری روزانه 80 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کند.

"اوپادهیا" مدیر عامل شرکت مانگلور پیش از این از متوقف شدن واردات نفت این شرکت از ایران به علت مشکلات بیمه ای خبر داده بود. 

ایران هفته گذشته ضمانت بیمه ای لازم برای انتقال نفت به هند توسط نفتکش های غول پیکر را پیشنهاد داد.

هند یکی از مشتریان بزرگ نفت ایران به شمار می رود و بخش مهمی از انرژی مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند.

ه‌رغم تحريم‌هاي تحت امر امريکا عليه بخش‌هاي نفت و مالي جمهوري اسلامي، واردات نفت خام هند از ايران در ژوئن ۲۰۱۳ ميلادي، در مقايسه با مشابه سال قبل ۲۱.۱ درصد افزايش داشته است.

وزيران خارجه اتحاديه اروپا در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۲ ميلادي، تحت فشارهاي امريکا تحريم‌هايي را عليه بخش‌هاي مالي و نفت ايران تصويب کردند. اين تحريم‌ها که کشورهاي عضو اتحاديه اروپا را از خريد نفت از ايران يا تامين پوشش بيمه‌اي براي تانکر‌هاي حامل نفت خام از اين کشور منع مي‌کند، از اول جولاي به اجرا در آمد.

تحريم‌هاي طراحي شده از سوي امريکا بر ضد ايران بر اساس اتهام‌هاي بي‌اساس واشنگتن و متحدانش مبني بر تلاش جمهوري اسلامي براي پيگيري اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته‌اي‌اش بر اين کشور تحميل شد.

ايران ضمن رد اين ادعاها، همواره تاکيد کرده است به عنوان يکي از امضاکنندگان متعهد پيمان منع گسترش تسليحات اتمي(ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق استفاده از فن‌آوري هسته‌اي براي دستيابي به اهداف صلح‌آميز برخوردار است.

برچسب ها: ایران ، هند ، مانگلور ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.