سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام رهنما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آزادی قدس حداقل آرمان مسلمانان است/ پيش‌بيني حضرت علي(ع) درباره آزادي فلسطين

پیشکسوت جهاد و مقاومت گفت: آزادی قدس و بازگشت سرتاسر قدس به اهالي فلسطين، حداقل آرمان مسلمانان است و در حداکثر آن باید غده سرطاني صهيونيستي از بين برود.

حجت‌الاسلام و المسلمين شیخ مصطفی رهنما، پیشکسوت جهاد و مقاومت در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس اظهار داشت: عظمت جمهوري اسلامي ايران به حدي آشکار است که حتي دشمن نيز نمي‌تواند آن‌را انکار کند؛ لذا از مهم‌ترين مسائل مطرح در جمهوری اسلامی، قضيه رهايي سرتاسر کشور فلسطين از چنگال صهيونيست‌ها و اربابانش است.

وی افزود: از همان ابتدای نهضت اسلامی، هدف قطعي ما اين بوده که کشور ستمديده و غصب شده فلسطین به طور کامل و صددرصد از چنگال صهيونيست‌های منفور، نجات يافته و رها شود.

اين پیشکسوت مبارزه با صهیونیسم تصریح کرد: ما در اعلاميه‌های انقلابی خود و در " نهاد اسلامی- ایرانی تعاون با فلسطین" که از دوم اسفند 1357 تأسیس شد، تاکنون به اين حقيقت و امر بديهي تاکيدکرده‌ایم، لذا هدف نهایی ملت شريف ايران، آزادی قدس شریف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهنما گفت: اميرالمؤمنين علي(ع) در زمانی که خلافت داشتند در مسجد کوفه يادآوري کردند که يهودي‌ها فلسطين را غصب خواهند کرد؛ يکي از مسلمين پرسید يا علي! آيا اين بلا (يعني همان حضور صهيونيست‌ها در فلسطين) طولاني خواهد بود؟ اميرالمومنين(ع) فرمود: خير، مسلمانان با کمک همدیگر فلسطين را آزاد مي‌کنند و این سرزمین به آنان بازمی‌گردد.

وی افزود: امام خميني(ره) فرمودند که فلسطين بايد از چنگال صهيونيست‌ها نجات یابد و صهیونیسم، غده سرطاني است و مي‌بينيم که رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز بر همين موضوع تاکيد دارند.

اين پیشکسوت جهاد و مقاومت تصریح کرد: آزادی قدس و بازگشت سرتاسر قدس به اهالي فلسطين، حداقل آرمان مسلمانان بوده و حداکثر آن اين است که غده سرطاني صهيونيستي بايد از بين برود.

حجت‌الاسلام رهنما اظهار داشت: بايد توجه بسیاری به مسأله قدس و فلسطین شود زيرا مهم‌ترين مسأله جهان اسلام است، لذا مردم کمک‌های مالی و حرکت‌های لازم را در این‌باره انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که اميرالمومنين علي(ع) در مسجد کوفه تصريح کردند، فلسطين آزاد خواهد شد و به فرموده مولا اين موضوع تا حدي قطعي است که حتي ديگر يک يهودي نيز نمي‌تواند در داخل کشور فلسطين بماند.

این پیشکسوت مبارزه با صهیونیسم در پایان گفتگو، اشعار اعلامیه‌های انقلابی برای آزادی فلسطین و قدس شریف را خواند:

فلسطين قبله اولاي اسلام       که حفظ آن بود اقواي اسلام
جهادي، غيرتي، احياي حقي    که قصد دشمن است امحاي اسلام
فلسطين را ببايد مسترد کرد     بکَند اين خار را از پاي اسلام

انتهای پیام/

برچسب ها: رهنما ، قدس ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.