سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

تولید 50 نوع انگور در کردستان/رشد 15 درصدی برداشت انگور

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه برداشت انگور در استان از اواسط مرداد ماه آغاز و تا مهرماه ادامه می یابد گفت: با تولید 50 نوع انگور در کردستان، ظرفیتی مناسبی برای رونق اقتصادی منطقه فراهم می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، پور حبیبی گفت: سالانه 90 هزار تن انگور در استان تولید میشود که کردستان مقام دهم تولید انگور در کشور را در اختیار دارد که میتوان این جایگاه را ارتقا داد ارقام تولید شده انگور در استان کردستان شامل کشمشی، عسگری ، فخری خوشناو و رشه است.
وی افزود: در حال حاضر 60درصد باغ های انگور کردستان را تاکستانهای دیمی تشکیل میدهد همچنین میانگین تولید انگور در باغهای آبی استان کردستان حدود 11 تن و در باغهای دیمی چهار تن در هکتار است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: در بخش تولید و برداشت انگور در استان کردستان بیش از 25 هزار نفر اشتغال دارند که پیش بینی می شود امسال 13 و نیم میلیارد تومان درآمد عایدشان شود بیشترین سطح تاکستان در استان کردستان در شهرستان های قروه، سنندج، کامیاران، مریوان، بیجار و بانه است.
پور حبیبی با اشاره به وجود 30 هزارهکتار باغ انگور در کردستان می توانیم شاهد رشد 15 درصدی برداشت این محصول در استان باشیم./س
برچسب ها: انگور ، برداشت ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.