سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوکس و داستان ادامه دار حاشیه ها

انگار این حاشیه ها با یک سنجاق قفلی به بوکس وصل شده اند و نه تنها از آن ها کم نمی شود بلکه هر روز مشکل و حاشیه جدیدی به آن اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بی پولی بوکس معضلی نیست که مربوط به دوران اخیر باشد. سال های سال است که مشکلات مالی و مادی، آشناترین واژه با بوکس  است.

تیم ملی بوکس کشورمان همیشه با همین مشکلات مالی تمرینات و اردوهایش را شروع و پیگیری کرد و از خیر اردوهای خارجی منصرف شد در بسیاری از مسابقات شرکت نکرد و به طور کلی بند حواشی زیادی بر گردن این رشته قدیمی بود.

بوکس با 4 سهمیه المپیکی اش در لندن اگر چه به مدالی نرسید اما خوب کار کرد. البته این خوب کارکردن همانا و تعطیلی 6 ماهه نیز همانا...

ملی پوشان بوکس بنا به شرایط مالی فدراسیون در خواب زمستانی فرو رفتند تا در نهایت برای مسابقات آسیایی به فکر بیفتد، به فکر افتادنی که خیلی هم دیر بود.

در فاصله کمتر از 2 ماه مانده به مسابقات آسیایی، انتخابی تیم ملی برگزار شد و ملی پوشان بدون هیچ آمادگی خاصی راهی اردن شدند تا در نهایت با سه مدال برنز به کشور باز گردند.
نتیجه ای که از جمله ضعیف ترین نتایج تاریخ بوکس کشور در آسیا بود.

در بازگشت از اردن، "مقصودی" مدیر تیم های ملی بوکسوران را به باد انتقاد گرفت و گفت که آنها دیگر در تیم ملی جایی ندارند. آنهایی که روزها پیش وقت و انرژی خود را در تیم ملی صرف کردند، حتی در لیست اولیه 27 نفره تیم ملی نامی از "فروتن گل آرا" و "امین قاسمی پور" دیده نمی شد، با درخواست و اصرار مربیان تیم ملی سرانجام این دو بوکسور به تیم ملی دعوت شدند اما مقصودی باز هم تأکید کرد که آن ها برای مسابقات جهانی اعزام نمی شوند.

**جوانگرایی با قهرمان سوزی در تیم ملی

ظاهراً با این لیست تیم ملی که سهم زیادی از جوان ترها در آن جای دارند و با صحبت ها و اظهار
نظرهای اخیر مدیر تیم های ملی، قرار است ظرف همین مدت کوتاه تا مسابقات جهانی جوانگرایی
در تیم ملی جا بیفتد.

جوانگرایی که البته خوب است اما باید با برنامه ریزی و در یک پروسه زمانی بلند مدت انجام شود بدون شک تیم ملی نمی تواند با تجربه کم راهی بالاترین سطح رقابتی بوکس شود ما به ملی پوشانی در مسابقات جهانی نیاز داریم که سابقه تجربه بالایی داشته باشند و البته در شرایط آمادگی بدنی مطلوبی نیز قرار داشته باشند که در حال حاضر خبری از آن در تیم ملی نیست.

**ترکش های بی لیگی حالا دیده می شود

لیگ، ویترین هر فدراسیون است، ویترینی که ضمن آماده نگه داشتن مشت زنان، بهترین آنها را به مربیان تیم های ملی معرفی می کند.

ضمن اینکه پدیده های ناشناخته بوکس نیز می توانند از دل همین لیگ به دست بیایند.
مسئولان به جای فکر سرمربی خارجی سعی کنند از همان منابعی که خودشان عنوان می کنند بودجه ای برای لیگ در نظر بگیرند.

کما اینکه لیگ منطقه ای نیز با این وضعیت نیمه تمام مانده است و در مجموع به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین خوبی برای لیگ باشد.

شرکت تنها سه یا 4 تیم در لیگ نیز فایده ای برای بوکس ندارد ما باید نمایندگان همه شهرها و استان ها را در لیگ داشته باشیم در آن صورت هم رقابت واقعی تر است هم کار مربیان و کادر فنی تیم های ملی و هیئت های بوکس استان آسان تر می شود.

**پروژه تمام نشدنی سرمربی!

سرمربی در تیم ملی همواره از دغدغه مسئولان بوده است بعد از المپیک لفظ سرمربی از تیم ملی حذف شد.

مدتی بعد با فشار رسانه ها غلامرضا کریمی به عنوان سرمربی معرفی شد اما این معرفی تنها تا پایان مسابقات آسیایی ادامه داشت.

**لفظ سرمربی دوباره از تیم ملی حذف شد

حالا تیم ملی به صورت شورایی با چند مربی اداره می شود مربیانی که به نظر نمی رسد سنخیت کاری زیادی با هم داشته باشند و چندان هم راغب به همکاری در کنار هم بوده باشند به هر حال تیم ملی در حال حاضر سرمربی ندارد و گفته می شود که در آینده نزدیک سرمربی خارجی به تیم آورده می شود بوکس داستان ادامه دار حاشیه هاست حاشیه هایی که تمام شدنی نیست و معلوم نیست در آینده چه اتفاقاتی برای تیم بیفتد./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.