سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز پاسخگویی سامانه 1490؛

90 درصد تماس های گرفته با 1490 مربوط به داروست/100 هزار تماس در ماه

رئیس مرکز پاسخگویی سامانه 1490 گفت: که نود درصد تماس های گرفته شده با 1490 مربوط به دارو است که از این بین هم بیشتر مربوط به کمبود دارو می باشد.

دکتر حسین ریاضی رئیس مرکز پاسخگویی سامانه 1490 در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر 90 درصد تماس های گرفته شده با سامانه 1490مربوط به دارو است که از این بین 2/3 تماس ها مربوط به نحوه پیدا کردن داروهای کمیاب و داروخانه های که داروی مورد نظر را موجود دارند و 1/3 آن مربوط به دریافت اطلاعات و مشاوره دارویی است.

وی با بیان اینکه 10 درصد مابقی تماس ها مربوط به مسائل بهداشتی و درمانی است ادامه داد: حوزه بهداشتی مربوط به غرفه مواد غیر بهداشتی و حوزه درمان مربوط به مسائل اورژانس بیمارستان ها اورژانس پیش بیمارستان ارائه خدمات و اخذ وجوه خارج از تعرفه است.

ریاضی عنوان کرد: از ابتدای سال تا تیر ماه حدود 30 هزار تماس با سامانه 1490 صورت گرفته که تقریباً ماهی 100 تماس بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از افراد از برخی از شهرها امکان تماس با سامانه 1490 را ندارند اظهار کرد: باید توجه داشت که زیر ساخت های مخابراتی برای کل کشور طراحی شده است و این سامانه در 24 استان فعال است و هفت استان دیگر می توانند از طریق تلفن همراه خود با این سامانه ارتباط برقرار کنند./ع2

برچسب ها: دارو ، بهداشت ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.