سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست استیناف "تيموشنکو" به دادگاه عالي اوکراين

وکلاي يوليا تيموشنکو رهبر مخالفان اوکراين اعلام کردند براي حکم هفت سال زندان تيموشنکو به اتهام سوء استفاده از قدرت به دادگاه عالي اوکراين درخواست استيناف خواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ تيم وکلاي مدافع تيموشنکو اعلام کرد بر اساس حکم دادگاه عالي حقوق بشر اروپا مبني بر اين که بازداشت و زنداني کردن نخست وزير سابق اوکراين مستبدانه و غير قانوني است، به دادگاه عالي اوکراين درخواست استيناف خواهند داد.دادگاه عالي حقوق بشر اروپا در روز 30 ماه آؤريل حکم خود را صادر کرد و در روز 30 ماه ژوئيه اين حکم اجرايي شد.

درخواست استيناف به عالي ترين مرجع قضايي اوکراين فرصتي ديگر براي آزادي تيموشنکو و کاهش تبعات اقدام قضايي عليه او محسوب مي شود، اقدامي که اميدهاي کيف را براي پيوستن به  اتحاديه اروپا نقش بر آب کرده است.سرگئي ولاسنکو وکيل تيموشنکو در گفتگو با خبرنگاران گفت:« از امروز، تيم وکلاي مدافع دلايلي براي ارائه  درخواست استيناف به دادگاه عالي اوکراين به منظور بررسي مجدد و لغو  اين حکم که با انگيزه هاي سياسي صادر شده است،‌ دارد.»

او گفت به زودي به دادگاه عالي اوکراين درخواست استيناف داده خواهد شد. اين اقدام آخرين  تلاش پيش روي تيموشنکو براي آزادي مي باشد.روز سه شنبه وزارت دادگستري اوکراين اعلام کرد کيف به اجراي حکم دادگاه عالي حقوق بشر اروپا تعهدي ندارد.تيموشنکو نخستين بار در  اوت 2011 دستگير شد و در اکتبر 2011 به اتهام  سوء‌استفاده از قدرت در ارتباط با قرارداد گازي با روسيه به هفت سال زندان محکوم شد.

صدور اين حکم به روابط اوکراين با اتحاديه اروپا آسيب زد . تيموشنکو تأکيد مي کند دستور زنداني شدن او از سوي ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور اوکراين و در تلاش براي حذف يک مخالف خطرناک از صحنه سياسي در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سال 2015 صادر شده است .


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.