سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم حضور پرستار در خطوط هوايي کشور

همه خطوط هوايي کشور بايد با توجه به پيشرفت کشور و ناوگان‌هاي هوايي وجود پرستار در سفرهاي هواي ضروري است.

سيد محمود جلالي رئيس انجمن علمي طب هوا و فضاي کشور در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: پرستاران پروازي براي حمل مسافر بيمار و در موارد اورژانسي نظير بروز سيل، زلزله کارايي دارند.

وي گفت: پرستار پروازي به پرستاري گفته مي‌شود که دوره پرستاري عمومي را گذرانده باشد در عين حال در موارد emergeney.medical، پرستاري emergency carp ica ccu ، rcu ncn ديده باشد.

وي از فازغ التحصيل شدن افرادي در نخستين دوره تخصصي پزشکان هوايي امسال در کشور از دانشگاه ارتش خبر داد و تصريح کرد: در صورت اعلام نياز دانشگاه‌ها آمادگي داريم پرستار پروازي در مقطع ارشد و دکترا آموزش دهيم.

جلالي ادامه داد: فرد با مراجعه به شرکت‌ هواپيمايي براي تهيه بليت اعلام مي‌کند مسافر وي بيمار بدحالي است به طور مثال با دستگاه تنفس مصنوعي، با صندلي چرخدار، نيازمند دريافت مداوم اکسيژن و دريافت دارو حين پرواز است يا به مراقبت‌هاي ويژه قلبي نياز دارد براي حمل اين مسافر هواپيما بايد مجهز به تجهيزات و امکانات پزشکي باشد.

وي يادآور شد: وجود پرستار پروازي با توجه به پيشرفت کشور و ناوگان‌هاي هوايي کشور در سفرهاي هوايي ضروري است که البته اين کار بدون در نظر گرفتن بروز موارد بحراني چون سيل، زلزله است که در اين موارد نياز به پرستار پروازي افزايش مي‌يابد./ع2

برچسب ها: پرستار ، هوایی ، اورژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.