سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیکر فلورانس لیپت از مقابل تالار وحدت تشییع شد

پیکر فلورانس لیپت، مدرس آواز کر صبح امروز (نهم مرداد) در جمع هنرمندان، اهالی موسیقی و دوستدارانش از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در ابتدا ، سید عباس سجادی، که اجرای مراسم را بر عهده داشت با اشاره به فعالیت های فلورانس لیپ گفت: وی از معلمان بزرگ موسیقی است همیشه همراه همسرش سعید شریفیان که از آهنگسازان مطرح کشور است، بود.

این هنرمند افزود: لیپت از هنرمندانی است که لیسانس خود را با تخصص آواز از دانشگاه انگلستان گرفت و تحصیلاتش را در لندن ادامه داد. او 14 سال در ایران اقامت کرد و شاگردان زیادی را در زمینه‌ آواز جمعی تحت تعلیم قرار داد و بعد از مدتی رفت و آمد بین ایران و انگلستان قرار بود دوباره در ایران اقامت کند که متاسفانه فرصت نشد.

در ادامه سعید شریفیان، آهنگساز و همسر فلورانس لیپ به صحبت پرداخت. وی با اشاره به اینکه نمی خواهد به عنوان همسر فلورانس صحبت کند، بیان کرد: اکنون راجع‌ به یک هنرمند انگلیسی صحبت می‌کنم که با پشتوانه‌ علمی بالا یک تجربه‌ی 27 ساله در زمینه موسیقی و تجربه های زیاد در اجرای کنسرت به ایران می آید و از طریق آموزش تبدیل به یک فرد تأثیرگذار می شود.

وی ادامه داد: فلورانس از دید هنری بسیار توانا بود و با امکانات صوتی که داشت کارهای شگف ‌آوری انجام می‌داد، کارهای بسیار قوی که خیلی وقت‌ها تعجب می‌کردم.

این آهنگساز در بخش دیگری از سخنانش گفت: فلورانس بسیار متواضع و عاشق زندگی بود و همیشه نیمه پر لیوان را می دید. ای کاش هنرمندان بیشتری مانند فلورانس روی زمین وجود داشتند. 

در ادامه مراسم قطعات مشترک سعید شریفیان و فلورانس لیپت پخش شد.

شایان ذکر است این هنرمند که در بسیاری از آثار سمفونیک به اجرا پرداخته بود و بسیاری از اعضای گروه کر ارکستر سمفونیک تهران از شاگردان وی هستند، چند روز پیش بر اثر بیماری از دنیا رفت./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.