سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت راه اندازي کارشناسي ارشد مشاوره در مامايي

اگر چه خدمات مشاوره‌اي در حيطه مامايي بخشي از وظايف حرفه‌اي کارشناسان مامايي محسوب مي‌شود ولي تنوع خدمات و محدوديت زمان آموزشي منجر به کم رنگ شدن خدمات مشاوره‌اي شده است.

دکتر سيد عباس موسوي استاديار گروه روانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، افزود: ارتقاي سلامت زنان يکي از آرمان هاي هشت گانه دراهداف توسعه هزاره سوم محسوب مي‌شود و بالا بردن ارائه خدمات مامايي در سطح جامعه براي دستيابي به آرمان مذکور ضروري است.

وي گفت: اگر چه خدمات مشاوره‌اي در حيطه مامايي بخشي از وظايف حرفه‌اي کارشناسان مامايي محسوب مي‌شده ولي تنوع خدمات و محدوديت زمان آموزشي منجر به کم رنگ شدن خدمات مشاوره‌اي شده است.

موسوي تصريح کرد: از سوي ديگر ضرورت ارتقاي دانش و مهارت هاي مشاوره‌اي به خصوص در زمينه مسائل حساس و غربالگري اختلالات و ارجاع مناسب، ايجاد مي‌کند تا رشته‌اي در مقطع تحصيلات تکميلي با شرح وظايف مشخصي طراحي و اجرا مي‌شود.

وي خاطر نشان کرد: رشته مشاوره در مامايي در مقطع کارشناسي ارشد ناپيوسته به عنوان يک شاخه ويژه از رشته مامايي و با نگاه بين‌ رشته‌اي است که با تقويت دانش و مهارت دانش اموختگان در زمينه مشاوره منجر به ارائه خدمات کاملتر مشاوره‌اي و ارجاع به موقع زنان در زمينه‌هاي مختلف حوزه مامايي مي‌شود./ع2

برچسب ها: ماما ، ارشد ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.