سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

بزرگترین پیام شهیدان حفظ دین است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بزرگترین پیام شهیدان، حفظ دین به عنوان نعمت معنوی ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی شامگاه سه‌شنبه در یازدهمین یادواره 14 شهید گمنام و شهدای منطقه خضر نبی(ع) قم گفت: در بین نعمت‌های معنوی، بزرگترین نعمت دین است و مصیبت است که انسان به جای جان دادن، دینش را بدهد.

وی با اشاره به آیه ان الذین قالوا ربنا الله .... گفت: شهدا استقامت در راه دین را با عمل خود نشان دادند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: ماموریت اصلی بسیج و سایر نیروهای مدافع ارزش های انقلابی، بستر سازی برای نهضت ظهور است.

وی با اشاره به ایام غمبار شهادت امام علی (ع) ابراز داشت: آن حضرت در تمام فراز و نشیب ها و سختی های دوران عمر شریف خود فقط دو جا آرزوی مرگ کردند، یکی وقتی که همسر عزیز خود حضرت زهرا(س) را به خاک می سپردند و دیگر زمانی که اطراف خود را از انسان های خالص و فداکار خالی دیدند.

حاجی صادقی ادامه داد: وقتی که حضرت علی (ع) در عالم رویا پیامبر(ع) را دیدند و از قوم خود به ایشان شکایت کردند، پیامبر(ص) فرمودند آنها را نفرین کن.

وی در خصوص اهمیت حفظ دین تا آخر، ادامه داد: خیلی ها جبهه رفتند، عبادت کردند، سیف الاسلام شدند، جانباز شدند اما در آخر کار در جبهه مقابل امام علی(ع) قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در شب قدر از خداوند متعال، پاکسازی از گناهان را بخواهید گفت: سومین خواسته شما در شب قدر این باشد که خداوندی که دستتان را گرفته، رهایتان نکند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در این شبها باید عبد بودن را از خدا گدایی کنیم، چرا که خدا به شیطان گفته با این همه تلاش، دستت به بندگان خاص نمی رسد و رمز آن هم اینست که عبادالله شویم./س

برچسب ها: قم ، پیام ، شهیدان ، حفظ ، دین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.