سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضايت ليوني از دور نخست مذاکرات با فلسطيني ها

تزيپي ليوني مذاکره کننده رژيم صهيونيستي از دور نخست مذاکرات مستقيم سازش با فلسطينيان که در واشنگتن برگزار شد ، ابراز خرسندي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ ليوني در مصاحبه اي که روز چهارشنبه در راديو اسرائيل اعلام شد ، از نخستين نشست ابراز رضايت کرد و گفت اين رويدادي بود که نوعي ترغيب و اميد در آن به چشم مي خورد.

پس از حدود سه سال توقف در فرايند صلح اسرائيل و فلسطين و بيش از شش دهه مناقشه تاريخي بين دو طرف ،  ليوني و صائب عريقات ، مذاکره کنندگان ارشد اسرائيل و فلسطين روز دوشنبه گفتگوي مستقيم خود را تحت نظارت جان کري ، وزير امور خارجه آمريکا از سر گرفتند.دو طرف به توافق رسيدند ظرف نه ماه آينده به توافقي نهايي برسند.وزير دادگستري دولت بنيامين نتانياهو افزود اين مهم بود که پس از ماهها تلاش آمريکا نخستين نشست برگزار شود.

جان کري که ديپلماسي به دور از هياهو را در پيش گرفته است ، هفته گذشته پس از ششمين سفر خود به منطقه خاورميانه به سختي توانست توافق براي از سرگيري مذاکرات صلح را که از سپتامبر 2010 متوقف شده بود ، به دست آورد.ليوني در اين مصاحبه خاطرنشان کرد دعوت به ديدار با باراک اوباما در کاخ سفيد نشان مي دهد که کري به دنبال اهداف شخصي نبوده است. 

ليوني افزود بر خلاف همه کساني که مي گويند اين مأموريت شخصي جان کري است و هيچکس ديگري به فکر آن نيست ، رئيس جمهور آمريکا مي آيد و مي گويد :  دوستان ! من اينجا هستم. اين مسئله شخصي کسي نيست ؛ من اينجا هستم زيرا اين براي من مهم است.وي در ادامه گفت علاوه بر آن که نشست با اوباما جذابيت خود را داشت ، اين پيام به خودي خود مهم بود.جان کري روز گذشته اعلام کرد قرار است دو طرف طي دو هفته آينده در اسرائيل يا سرزمين هاي فلسطيني با يکديگر ديدار و فرايند مذاکرات رسمي را آغاز کنند.


برچسب ها: لیونی ، فلسطین ، مذاکره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.