سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستادگی شاخص فرابورس بر 620 واحدی

شاخص فرابورس(ایفکس)با 3.83 واحد افزایش بر عدد 620 واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در آخرین روز کاری معاملات بازار فرابورس ،58.6 میلیون سهم و اوراق به ارزش 385 میلیارد ریال در 13هزارو 623 دفعه توسط سهامداران دست به دست شد و شاخص فرابورس (آیفکس) با رشد 0.62درصدی، 3.83 واحد افزایش یافت و در620.37 واحد ایستاد.

در میان شرکت های فرابورسی ، بیشترین حجم معاملات به داد و ستد 13.2میلیون سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش 46.5 میلیارد ریال اختصاص داشت و پس از 4.9درصد رشد هر سهم نرخ 3523 ریال رسید. از سوی دیگر کمترین حجم معاملات همچون روز گذشته به شرکت بازار پایه ای رهشاد سپاهان متعلق بود و تنها 1000سهم آن معامله شد.
 
در عین حال شرکت های شمال شرق شاهرود ،ذوب آهن ، توکا ریل و روی زنگان، با بیشترین رشد قیمت همراه بودند و مرجان کار ، روان فناور و قند شیروان و قوچان و بجنورد ،بیشترین کاهش قیمت نصیبشان شد.
 
این گزارش می افزاید، در معاملات بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم مبادلات را اجاره مپنا با داد و ستد 50هزار و 70برگه به خود اختصاص داد.
 
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی دو شرکت بیمه ای سامان و میهن ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد و همچنین  نماد معاملاتی اوراق اجاره نفت پارس ،پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق، معامله شد.
 
افزون بر این ، هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن نوسان کاهش قیمت داشت؛ بیشترین کاهش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن آذر 89 متعلق بود و هر برگه  با افت 4.9درصدی، به نرخ 373هزار و 730 ریال را ثبت کرد .
معامله بلوک نیروگاه دز  به شنبه موکول شد
 
 این گزارش حاکی از ان است که رقابت کارگزاران برای تصاحب بلوک  49 درصدی سهام شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز به سرانجام نرسید و ادامه این معامله شنبه 12مرداد در بازار سوم فرابورس دنبال می شود. 

 در دومین روز رقابت میان خریداران برای خرید بلوک 49درصدی معادل 490 سهم شركت توليد و بهره برداري سد نیروگاه دز از سوی سازمان خصوصی سازی ، قیمت هر سهم این بلوک به 32میلیون و 419هزار ریال افزایش یافت وادامه معامله به شنبه 12مرداد در بازار سوم موکول شد.

برچسب ها: بورس ، شاخص ، فرابورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.