سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

گرد و غبار دید افقی در قصرشیرین را کاهش داد

کارشناس پیش بینی اداره هواشناسی کرمانشاه گفت: ورود سامانه ای ناپایدار از سمت مرزهای غربی به استان موجب انتقال گرد و غبار به نواحی مرزی شد که هم اکنون دید افقی در قصرشیرین را به شش هزار متر کاهش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


ارسطو محمدی گفت: دید افقی در شهرستان قصرشیرین هم اکنون چهار هزار متر از میزان استاندارد یک هوای سالم که (10 هزار متر) است، کمتر می باشد که این امر نشان دهنده آلودگی شدید هوا در این منطقه مرزی غرب کشور است.

وی با بیان اینکه دمای فعلی هوای قصرشیرین 28 درجه سلسیوس بالای صفر است، تصریح کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته یک درجه گرمتر شده است.

محمدی اظهار کرد: دید افقی ناشی از غبار در بخش مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین نیز هم اکنون هشت هزار متر گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: هوای استان همچنان طی سه روز آینده صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد، در نواحی مرزی و تا حدودی مناطق غربی، بویژه در اوایل روز با احتمال غبار نسبی و رقیق پیش بینی می شود که همچنین دمای هوا در نقاط مختلف استان از امروز تا پایان هفته بتدریج روندی افزایشی خواهد داشت.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه قصرشیرین نتیجه طوفان های شن در بیابان های کشور عراق است که پس از چند روز وارد آسمان شهرهای مرزی کشورمان شده و موجب آلودگی هوای این شهرها و دیگر شهرهای کشور می شود.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین همچون گذشته از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواست به دلیل آلودگی شدید هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک استفاده نمایند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از شهرهای مرزی کشور است که در طول سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار مواجه بوده است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، دید ، افقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.