سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پي هشتمي نوجوانان در جهان

كارشناس شطرنج: قدرتهاي حاضر در چين بي نظير بودند

تيم ملي شطرنج نوجوانان (زير 16 سال) كشورمان در مسابقات قهرماني جهان عنوان هشتمي را به خود اختصاص داد.

كاظم مرتضوي، كارشناس شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از شطرنج بازان نوجوان كشور توقع كسب نتايج بهتري داشتيم، ولي آنها طبق رنكينگ اوليه جايگاهشان هيچ تغيير خاصي نكرده است.

وي تصريح كرد: نوجوانان كشورمان در مسابقات جهاني دوره گذشته عنوان نايب قهرماني را در شرايطي به خود اختصاص داد كه طبق رنكينگ اوليه در مكان چهارم جدول رده بندي ايستاده بود.

وي گفت: به نظر من در اين دوره از مسابقات قهرماني نوجوانان جهان چون 2 نفر از شطرنجبازان ملي پوش تغيير رده سني داده بودند و طبق قانون فيده نمي توانستند در اين پيكارها شركت كنند سطح كيفي كار تيم به طور كلي با افت قابل توجهي همراه بود.

كارشناس شطرنج اظهار داشت: نبايد از اين موضوع غافل شد كه سطح كيفي عملكرد تيمهاي شركت كننده در اين دوره از مسابقات جهاني به هيچ عنوان با دوره هاي ديگر قابل مقايسه نبود به طوري كه تيمهاي هند و روسيه بسيار عالي و قدرتمند ظاهر شدند و تيم چين كه در تمامي ادواريكي از مدعيان كسب مدال محسوب مي شود امسال با وجود ميزباني، مكان پنجم را به خود اختصاص داد.

كاظمي يادآور شد: تيم ملي تركيه با وجود شكست مقابل تيم ايران، در پايان اين رقابت ها به مقام سوم دست پيدا كرد.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به آن كه سيستم اجراي اين رقابت ها نسبت به رويداد هاي ديگر متفاوت بود در 10 دور برگزار شد، و شكست تيم ايران در دوره پاياني مقابل تيم هند باعث شد تا جايگاه تيم از مكان سومي به هشتمي نزول كند./آق
برچسب ها: شطرنج ، رنکنیک ، شکست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.