سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اردبیل در برگزاری انجمن کتابخانه‌های عمومی جایگاه نخست کشور را به دست آورد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در چهار ماه نخست امسال رتبه نخست کشور را از لحاظ برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی کسب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / صادق فرهمند امین افزود: برگزاری منظم و مرتب جلسات انجمن در سطح استان و شهرستان‌ها، حضور فعال اعضای انجمن، مصوبات کیفی انجمن و نیز درصد بالای اجرایی شدن مصوبات از جمله دلایل انتخاب استان اردبیل از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت:طبق بررسی‌های نهاد که در شماره 25 ماهنامه انجمنبه آناشاره شده، استان اردبیل در معیارهای مورد نظر انجمن کتابخانه‌های عمومی به نحو احسن عمل کرده که البته این مهم نیز به یمن توجه و حمایت‌های مسئولان و فرمانداران سختکوش شهرستان‌های استان محقق شده است.

فرهمند امین همچنین با اشاره به جلسات آتی انجمن در سطح استان و شهرستان‌ها، اظهار امیدواری کرد که مصوبات انجمن به ویژه در بخش‌های عمرانی و تجهیز کتابخانه‌ها بتواند با حمایت‌های مسئولان و کمک‌های خیرین بیش از پیش تحقق یابد.

وی با یادآوری اینکه استان اردبیل در رتبه‌بندی تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات کتابخوانی آنلاین نیز در کشور جایگاه دوم را به دست آورده‌ است، گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی استان و تمامی علاقمندان به کتاب می‌توانند با عضویت در سایت کتابخوانان حرفه‌ای در این مسابقات شرکت کرده تا سطح معلومات خود را ارتقا بخشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با یادآوری اینکه اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان در حال حاضر به 84 هزار و 500 نفر ارتقا یافته است‌، افزود: با رشد این عضویت، اعضای کتابخانه‌ها به 7 درصد جمعیت استان اردبیل رسیده است.

فرهمند امین ادامه داد: در تلاش هستیم پایه عضویت کتابخانه‌ها را به 10 درصد جمعیت استان اردبیل برسانیم.

وی تامین تجهیزات را از نیازهای مهم و اولویت‌دار کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و اظهار داشت‌: با کمال تاسف در دو سه سال گذشته با کمبود اعتبار و اختصاص آن به کتابخانه‌های عمومی روبرو بودیم که این امر سبب شده در نوسازی تجهیزات فرسوده و کتابخانه‌ای با مشکلات جدی روبرو شویم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.