سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش بي‌رويه قيمت کود اوره؛

آينده کشت محصولات استراتژيک در خطر است

مدير عامل اتحاديه مرکزي تعاوني‌هاي روستايي و کشاورزي ايران گفت: در حاليکه کشاورزان کشت ذرت را آغاز و در حال آمادگي براي کشت گندم هستند، کود اوره به دليل گراني بيش از حد از يکماه گذشته بين آنها توزيع نمي‌شود.

عباس بنازاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق اظهار داشت: هر کيسه 50 کيلويي کود اوره تا پيش از هدفمندي يارانه‌ها به قيمت 2 هزار و پانصد تومان در بين کشاورزان توزيع مي‌شد که بعد از هدفمندي يارانه‌ها اين قيمت به 20 هزار تومان رسيد.

وي ادامه داد: به تازگي شرکت پتروشيمي قيمت هر کيسه 50 کيلويي کود اوره را به 30 هزار و 625 تومان افزايش داده که با احتساب هزينه‌هاي جانبي و حمل و نقل اين کود  در حدود 38 هزار تومان به دست کشاورزان مي‌رسد.

مدير عامل اتحاديه مرکزي تعاون‌هاي روستايي و کشاورزي ايران افزود: بسته به مناطق دور يا نزديک اين قيمت بالاتر هم مي‌رود.

بنازاده اضافه کرد: شرکت پتروشيمي خواستار شده تا خريدهاي کود از اول فروردين نيز مشمول افزايش قيمت شده و مابه التفاوت هم بايد پرداخت شود در حاليکه کودها در بين کشاورزان در نقاط پراکنده توزيع شده و اين امر در عمل امکان پذير نيست.

وي با بيان اينکه 60 هزار تن کود اوره از ابتداي سال بين کشاورزان توزيع شده گفت: کشاورزان در حال کشت ذرت و آماده سازي اراضي براي کشت گندم هستند که اگر مانند يکماه گذشته کود اوره به آنها نرسد، کشت محصولات استراتژيک به مخاطره مي‌افتد.

بنازاده تاکيد کرد: از وزير نفت و وزير جهاد کشاورزي خواستاريم هر چه زودتر در نشستي مشترک براي قيمت واقعي کود اوره به توافق برسند تا پتروشيمي و کشاورزان متضرر نشوند.

به گفته وي نرخ خريد تضميني محصولات کشاورزي نيز بايد براساس هزينه‌هاي جانبي به طور واقعي افزايش يابد.

مدير عامل اتحاديه مرکزي تعاون‌هاي روستايي و کشاورزي ايران خاطر نشان کرد: اگر  نرخ گاز افزايش يافته بايد به همان نسبت قيمت کود اوره افزايش يابد .
انتهاي پيام/
برچسب ها: او ره ، یارانه ، کشاورز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.