سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات مازندران

مدیر کل گمرکات مازندران از افزایش 34 درصدی ارزش کالاهای غیرنفتی صادراتی از گمرگات استان در چهار امسال خبر داد.

کارگری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ارزش کالاهای غیرنفتی صادر شده از گمرکات استان در این مدت را بیش از 182 میلیون و 95 هزار دلار اعلام کرد.

وی بیشترین میزان صادرات غیرنفتی امسال استان را به ترتیب مربوط به فراورده های لبنی و سیمان با 36 و 34 درصد، کالاهای صنعتی با 10 درصد و لوله و پروفیل با شش درصد بیان کرد وگفت: این کالاها به ترتیب به کشورهای آذربایجان، روسیه، قزاقستان، عراق و ترکمنستان صادر شد.

مدیر کل گمرکات مازندران تصریح کرد: در این مدت از طریق گمرکات استان حدود 55 هزار تن انواع کالا شامل تخته ، بنزین ، مازوت و ورق آهن به ارزش 61 میلیون و 94 هزار دلار به مقصد افغانستان و پاکستان ترانزیت شد.

کارگری گفت: در چهار ماهه امسال 262 میلیون و 713 هزار دلار انواع کالا از طریق گمرگات استان وارد کشور شد.

بگفته وی اقلام عمده وارداتی از طریق گمرکات مازندران به ترتیب آهن آلات به ارزش بیش از 66 میلیون و 246 هزار دلار با سهم ارزشی 25 درصد، جو به ارزش 41 میلیون و 381 هزار دلار با سهم ارزشی 16 درصد، فرآورده های نفتی به ارزشی 37 میلیون دلار با سهم ارزشی 14 درصد، انواع کک به ارزش 34 میلیون دلار با سهم ارزشی 13 درصد و و نیز گندم به ارزش 31 میلیون و 562 هزار دلار با سهم ارزشی 12 درصد بوده است.

مدیر کل گمرکات مازندران افزود:عمده واردات گمرکات استان به ترتیب از کشورهای فدراسیون روسیه، امارات، پاناما، هلند و قبرس بوده است.

کارگی تصریح کرد:درآمد گمرکات استان مازندران هم در چهار ماهه امسال بیش از 477 میلیارد و 582 میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد رشد نشان می دهد./س

برچسب ها: کالا ، غیرنفتی ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.