سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

بااستاندارد سازی سفال کلپورگان ،این میراث معنوی تثبیت می شود

مدير کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: کميسيون اوليه تدوين استاندارد رشته سفال کلپورگان در محل سالن کنفرانس موزه جنوب شرق زاهدان برگزار گرديد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، سنجراني در جلسه تدوین استاندارد رشته سفال کلپورگان، اظهار کرد: سفال کلپورگان يکي از رشته هاي شاخص و بومي استان سیستان و بلوچستان مي باشد و جزء ميراث معنوي این استان به حساب مي آيد و با استاندارد سازي اين رشته مي توان کمک به حفظ و تثبيت هر چه بهتر اين رشته در بازارهاي داخلي و خارجي نمود.

وی افزود: هدف از استاندارد اين رشته تعيين ويژگي هاي ظاهري، عمومي و اختصاصي، نمونه برداري، بسته بندي و نشانه گذاري سفال کلپورگان مي باشد.

اکاتي معاون صنايع دستي استان نیز در این جلسه گفت: تدوين استاندارد دو رشته بومي ديگر استان که گليم بافي و حصيربافي هستند، در حال پيگيري و اقدام مي باشد که 20 درصدآن انجام شده است.

گفتنی است در اين جلسه قائم مقام رئيس سازمان و مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، حوزه معاونت صنايع دستي، مسئولين تدوين نويسي اداره کل استاندارد استان، هنرمندان و مربيان خبره اين رشته و افراد مطلع در اين زمينه در استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.