سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

سکوت حضرت علی(ع) به خاطر حفظ اسلام و ارزش‌های اسلامی

مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت 25 سال سکوت حضرت علی(ع) به خاطر حفظ اسلام و ارزش‌های اسلامی و دفاع از حق و اعتراض به بی‌عدالتی‌ها بود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران  حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در مراسم احیای شب شهادت حضرت علی(ع) در مصلای امام خمینی(ره) ساری افزود اگر بعد از 25 سال به سراغش می‌روند که مسئولیت را بپذیرد و نمی‌پذیرد، باز هم برای دفاع از حق و عدل است.

ناطق‌نوری یادآور شد: وقتی به خانه او هجوم می‌آورند و درخواست می‌کنند که مسئولیت بپذیرد، می‌فرماید من را رها کنید و غیر از من را انتخاب کنید چراکه صحنه‌ها و فراز و نشیب‌های رنگارنگی در پیش است که تحمل علی(ع) را نخواهید داشت و به آنچه حق تشخیص دهم، عمل می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: پذیرفتن مسئولیت از طرف آن امام هم برای اجرای عدل و احقاق حق است.

ناطق‌نوری افزود: آنها که به حضرت علی(ع) گفتند بیا، تاب تحمل حضرت علی(ع) را نداشتند و در مقابل او ایستادند.

مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه حضرت علی(ع) مجسمه عدل و انسانیت است، تصریح کرد: انسانی که همه عمر خود را برای اجرای عدالت و دفاع از حق در طبق اخلاص گذاشت.

وی اظهار داشت: از نظر جامعه شناسی، انسان‌ها چند دسته هستند، روش عده‌ای به گونه‌ای است که نه دشمن تولید می‌کنند و نه دوست، افراد خنثی و بی‌خاصیت هستند.

مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: عده‌ای دیگر روش دوست‌زایی دارند و جاذبه محض هستند و با هیچ‌کسی دعوا و انتقاد ندارند و با همه صلح کل هستند.

وی با طرح این سوال که آیا از نظر اسلام، این شیوه پذیرفته است، گفت: نه، انسان و مسلمانی که هدف دارد، این گونه نیست.

ناطق‌نوری تصریح کرد: این افرادی که می‌خواهند همه از آنها راضی باشند، بدانند که خدا از آنها راضی نیست.وی افزود: اینها هواشناسی و موج‌سواری‌شان خوب است.

ناطق‌نوری یادآور شد: اینها خطرناک هستند، هم خودشان را آلوده و فاسد می‌کنند، هم جامعه و هم مسئولان جامعه را، اینها افراد متملق، چاپلوس و بله قربان‌گو هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: عده‌ای دوست دارند فقط اپوزیسیون باشند، هر کسی سر کار آمد مخالفت‌خوانی کنند.

مسئول بازرسی دفتر رهبری با اشاره به اینکه برخی هم روش دوست‌زا و دشمن‌زا دارند، تصریح کرد: اینها هم دو دسته هستند.

ناطق‌نوری یادآور شد: جاذبه دارند نسبت به خوبان و دافعه نسبت به بدها دارند و در راه خدا هم جهاد می‌کنند، حرف‌ می‌زنند و انتقاد می‌کنند و از ملامت نمی‌ترسند.

وی افزود: علی (ع) این گونه است، جاذبه دارد و هم دافعه، هم دشمن تولید می‌کند و هم دوست، در طول تاریخ دوست تولید می‌کند.

ناطق نوری یادآور شد: دافعه علی به همان شدت جاذبه او است، با ظالم و ستمگر کنار نمی‌آید.

این مسئول متذکر شد: در خودمان مرور کنیم که چند مولفه شیعه بودن را داریم.

وی با اشاره به تحقق حماسه سیاسی مدنظر رهبری، اظهار داشت: مازندران از منظر حضور در انتخابات، جزو استان‌های اول کشور بود و بالاترین رای را به رئیس‌جمهور منتخب دادند./س

برچسب ها: حفظ ، ارزش ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.