سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير عامل بورس انرژي؛

حضور مصرف کنندگان بزرگ در بورس انرژي

بورس انرژي براي حضور مصرف کنندگان بزرگ بورس براي خريد مستقيم با شرکت توانير رايزني‌هاي صورت گرفت.

شاپور محمدي مدير عامل بورس انرژي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: بورس انرژي از تاريخ 19/12/91 با معامله‌ي قطران، زغال سنگ و برق آغاز به کار کرد و معاملات قطران در سال 92 نيز ادامه پيدا کرد و زغال سنگ هم 2 بار عرضه شد.

وي ادامه داد: معاملات برق در بورس انرژي با قدرت انجام مي‌شود و در برخي روزها حدود 3-2 ميليارد تومان معامله صورت مي‌گيرد.

وي در خصوص تامين نقدينگي افزود: براي تامين نقدينگي با وزارت نيرو در حضور آقايان بهزاد و صالح ‌‌آبادي صحبت شد و مقرر شد تا نقدينگي تخصيص به شرکت‌هاي توزيع افزايش پيدا کند تا حجم معاملات افزايش يابد.

محمدي تصريح کرد: زماني که مردم پول برق را واريز مي‌کنند مستقيم به حساب خزانه واريز مي‌شود و در يک دوره‌ي طولاني حجم نقدينگي به دست توانير قرار مي‌گيرد و بعد سهم شرکت‌هاي توزيع پرداخت مي‌شود.

وي ادامه داد: تمام نقدينگي‌ها مستقيم به شرکت‌هاي توزيع داده نمي‌شود و بخش کوچکي از نقدينگي صنعت برق جهت خريد برق از بورس انرژي تخصيص پيدا کرده است که اين امر به شکل گيري معاملات کمک مي‌کند.

محمدي خاطر نشان کرد: در خصوص حضور مصرف کنندگان عمده با شرکت توانير رايزن‌هاي صورت گرفت و تعامل براي حل يک ساختار بورس صورت گرفت تا مصرف کنندگان بزرگ همچون آلومينيوم ايران، فولاد مبارکه مستقيما از بورس خريد کنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، انرژی ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.